Suomen suurin IKEA-tavaratalo avattiin Tampereella

Tampereelle on avattu tänään Suomen suurin IKEA-tavaratalo. 35 000 neliömetrin laajuinen tavaratalo työllistää lähes 300 työntekijää. Uusi tavaratalo nostaa IKEAn näkyväksi toimijaksi Pirkanmaan alueella ja tuo laadukkaat kodinsisustustuotteet saataville entistäkin laajemmalle asiakaskunnalle.

Tampereen uuden IKEA-tavaratalon pinta-ala, 35 000 neliömetriä, vastaa yli viittä jalkapallokenttää. Yli sadantuhannen neliömetrin tontilla on 1250 autopaikkaa. Tavaratalo työllistää yhteensä 280 osa- ja kokoaikaista työntekijää. Koon ja henkilöstömäärän lisäksi 8 500 tuotteen valikoima ja 550 asiakaspaikkaa kattava ravintola tekevät tavaratalosta Suomen suurimman IKEA-tavaratalon. IKEA-liikeidean mukaisesti tavaratalo tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa ostaa niitä. – Odotamme kesästä erittäin vilkasta. Parhaassa tapauksessa tavaratalomme tulee olemaan kuin lomakohde. Loistavan sijainnin ja kulkuyhteyksien ansiosta palvelemme paljon suurempaa aluetta kuin vain Pirkanmaata, mainitsee Tampereen IKEA-tavaratalojohtaja Juha Taskinen. – Tampere on helppojen yhteyksien päässä sekä Keski-Suomesta että länsirannikolta. Suomen pohjoisimpana IKEA-tavaratalona helpotamme myös niiden asiakkaiden arkea, jotka ovat ennen joutuneet käymään ostoksilla Ruotsissa asti. Kesällä kaikki tiet vievät Tampereen IKEA-tavarataloon, Taskinen sanoo. Tavaratalon kulkuyhteyksiin on panostettu avaamalla uusia bussilinjoja yhdessä Tampereen kaupungin kanssa. Sujuvan palvelun suurellekin asiakasmäärälle takaavat tavaratalon 12 kassaa ja 16 pikakassaa. Ennakkoinnostus näkyy IKEA FAMILY -asiakasohjelman jäsenmäärissä Odotuksia vilkkaasta kesästä tukee IKEA FAMILY -asiakasohjelman suosion kasvu. Suomessa vain sähköisesti toimiva asiakasohjelma on saanut Tampereen tavaratalon avajaisten alla valtavasti uusia asiakkaita. – Uusien IKEA FAMILY -jäsenyyksien määrä on ylittänyt odotuksemme kirkkaasti, sillä jäsentavoitteemmekin on jo ylitetty 1.5-kertaisesti. Olemme otettuja siitä, että ihmiset ovat kiinnostuneita kanta-asiakkuudesta jo ennen uuden tavaratalon avaamista, kertoo IKEA Oy:n Family Manager Sari Sotkas. Tavaratalo tulee toimimaan tiiviissä yhteistyössä paikallisten yritysten kanssa. Sen aukeaminen helpottaa Tampereen tiukkaa työllisyystilannetta ja vilkastuttaa muutenkin alueen yrityselämää. Tampereen IKEA-tavaratalo: • Pinta-ala 35 000 neliömetriä • 8500 tuotteen valikoima • 280 työntekijää • 1250 autopaikkaa • 12 kassaa • 16 pikakassaa • Aukioloajat: ma–pe: 10.00–21.00, la: 9.00–18.00, su: 12.00–18.00