Suomi-Soffasta ainoa täysin kotimainen kalustetalo Suomessa

Suomi-Soffa keskittyy jatkossa ainoastaan kotimaisiin kalusteisiin. Ulkomaisten kalusteiden loppuunmyynti alkaa 27. helmikuuta. Kotimaisiin kalusteisiin keskittyminen luo lähivuosina 100 uutta työpaikkaa Suomeen.

Aikaisemmin Suomi-Soffa on myynyt kotimaisten kalusteiden ohella myös tuontikalusteita, lähinnä kampanjatarkoituksiin. Nyt tehtaan oma kampanjalinjasto on saatu niin toimivaksi, ettei tuontikampanjatuotteita ole enää syytä pitää valikoimissa. - Suomi-Soffa haluaa panostaa kotimaisuuteen. Olemme ylpeitä tuotantomme tehokkuudesta ja jatkuvasta tuotekehityksestämme, josta uusimpana esimerkkinä on VTT:n kanssa meneillään oleva älysohvahanke. Myös roolimme suomalaisten käsityöläisammattilaisten työllistäjänä merkitsee meille paljon, Suomi-Soffan toimitusjohtajaksi palaava Marita Keskinen-Toivainen kertoo. Kotimaisten kumppaneiden verkosto laajenee Täysi kotimaisuus tarkoittaa Suomi-Soffalle oman tuotannon laajentamista entisestään. Lisäksi kotimaisten huonekaluvalmistajien alihankkijaverkostoa laajennetaan parhaillaan, kun kaikkiin tuoteryhmiin haetaan kotimaisia kumppaneita. - Palkkaamme lisää henkilökuntaa tuotantoomme. Uusi sänkylinjasto valmistui joulukuun alussa, ja sen toimintaa parhaillaan käynnistetään. Arviomme on, että henkilöstömme kasvaa seuraavan kahden vuoden aikana noin sadalla hengellä. Marita Keskinen-Toivainen ottaa uudistuksen myötä Suomi-Soffan toimitusjohtajan tehtävät hoitaakseen. Harri Toivainen keskittyy jatkossa myynnin vahvistamiseen ja henkilöstön kouluttamiseen. - Kilpailuvalttejamme ovat kotimaisuuden ohella räätälöitävyys, yksilölliset ratkaisut sekä konsultoiva myynti ja tarvekartoitus asiakkaille. Johdamme yritystämme joka tapauksessa yhdessä, kyseessähän on lähinnä työnjako, Keskinen-Toivainen toteaa. Suomi-Soffan kaikille tuotteille jatkossa Avainlippu Suomi-Soffan tehtaalla Kajaanissa valmistetaan sohvakalustoja korkealaatuisista raaka-aineista. Kalusteiden Avainlippu-alkuperämerkki kertoo, että tuotteet on valmistettu Suomessa. Suomi-Soffan tavoitteena on, että kaikki myymälämme ovat jatkossa Avainlippu-myymälöitä, eli jatkossa myymme kaikkialla vain kotimaisia tuotteita kaikissa tuoteryhmissä. Tuotantomme lähtökohtina ovat korkeatasoinen laatu, ammattitaitoinen henkilökunta ja asiakaslähtöinen ajattelutapa, Keskinen-Toivainen korostaa. Ulkomaisten kalusteiden loppuunmyynti käynnistyy Suomi-Soffan liikkeissä lauantaina 27. helmikuuta. Loppuunmyynti kestää noin 3 kuukautta. Kesäkalusteiden loppuunmyynti alkaa elokuussa. Tämän jälkeen Suomi-Soffa myy ainoastaan kotimaisia kalusteita.