Swiss Post International helpottaa verkkokaupankäyntiä Norjaan

Swiss Post International avasi toimipisteen Norjaan tammikuussa 2012. Nyt suomalaiset yritykset voivat myydä vaivattomammin tuotteitaan verkossa suoraan norjalaisille kuluttajille. Kuluttajat säästyvät yllättäviltä tullimaksuilta ja saavat tuotteet kotiovelle asti.

Koska Norja ei ole EU-maa, tuotteiden verkkomyynti Suomesta paikallisille kuluttajille on ollut hankalaa. Norjalaisen kuluttajan näkökulmasta ulkomailta ostettuihin tuotteisiin on saattanut tulla yllättäviä lisäkustannuksia, sillä arvonlisävero ja tullimaksut eivät yleensä näy tuotteen alkuperäisessä hinnassa. Suomalaista lähetystä postitoimistosta noutaessaan kuluttaja on siis saattanut joutua maksamaan tuotteesta useita kymmeniä prosentteja enemmän kuin verkkokauppatilaus on antanut ymmärtää.

-          Perustamalla toimipisteen Norjaan olemme voineet luoda postituotteen, jonka avulla suomalaiset yritykset voivat myydä tuotteitaan suoraan norjalaisille kuluttajille ilman tämäntyyppisiä yllätysmaksuja. Lopulliset hinnat näkyvät asiakkaalle jo tilatessa. Tämä yksinkertaistaa sekä yritysten että kuluttajien kaupankäyntiä, Swiss Post International Suomen maajohtaja Kalle Siik sanoo.

Swiss Post Internationalin etämyyntiratkaisun etuja ovat myös, että tuotteet kuljetetaan suoraan kotiovelle ja kuluttajien epävarmuus verkkotilauksia kohtaan vähenee.

-          Kun kuluttaja saa tuotteen tietämällään hinnalla suoraan kotiin, palautukset vähenevät merkittävästi. Myös kynnys tehdä tilauksia madaltuu, Siik sanoo.

Vaivattomampaa postittamista

Useimmat suomalaiset verkkokaupat ovat niin pieniä, ettei niiden kustannussyistä kannata hankkia omaa tulliedustusta tai myyntiagenttia Norjaan.

-          Meidän ratkaisumme on optimaalinen suomalaisille verkkokaupoille ja heidän norjalaisille asiakkailleen, sillä me hoidamme hallinnolliset asiat heidän puolestaan. Tarkoituksemme on tehdä postittamisesta mahdollisimman vaivatonta verkkokauppiaille ja heidän asiakkailleen, Siik linjaa.

Lisätiedot:

Maajohtaja Kalle Siik, Swiss Post International Scandinavia Finland: +358 400 344 076, kalle.siik@swisspost.fi

Swiss Post Internationalin palveluihin kuuluvat kansainväliset päivittäispostitukset, suoramarkkinointikampanjat sekä lehti- että pientavaralähetykset. Suomessa Swiss Post International toimii yhteistyössä paikallisten logistiikkayhtiöiden kanssa. Swiss Post Scandinavian pääkonttori sijaitsee Tukholmassa. Suomessa yhtiö hoitaa vain kansainvälisiä yrityslähetyksiä. www.swisspost.com/finland