Synkkä marraskuu näkyy kirkasvalotuotteiden myynnissä

Pimeänä jatkuva marraskuu näkyy Suomen suurimman kodinkoneketjun Gigantin kirkasvalotuotteiden kysynnässä ja myynnissä. Myös tuoterepertuaari on laajentunut.

”Poikkeuksellisen pimeä syksy näkyy auringonvaloa simuloivien tuotteidemme myynnissä. Määrällisesti myymme eniten herätysvaloja, mutta myös kirkasvalolamppuja myydään runsaasti tällä hetkellä”, kertoo Gigantin markkinointijohtaja Niko Sandström.

Kirkasvalotuotteiden sesonki alkaa valon määrän vähentyessä lokakuussa ja on huipussaan joulukuussa, jolloin Etelä-Suomessakin aurinko näyttäytyy parhaimmillaankin vain viisi tuntia päivässä.

Sininen taivas, auringonvalo tai valoa korvaan

Kirkasvalotuotevalikoima on laajentunut viime vuosina.

”Ensimmäiset kirkasvalotuotteet simuloivat auringonvaloa. Seuraavaksi tulivat tuotteet, joiden valo muistuttaa kirkasta kesätaivasta. Viimeisin lisä tuotevalikoimaan on ollut kirkasvalokuulokkeet, joiden myynti on myös lisääntynyt”, kertoo Sandström.

Oma tuoteryhmänsä on herätysvalot, jotka simuloivat auringonnousua.

”Monet ostavat ensiksi herätysvalon ja huomaavat sen auttavan. Tämän jälkeen halutaan valoterapiaa pimeään päivään ja hankitaan kirkasvalolamppu kotiin tai toimistoon. Kirkasvalotuotteet ovat olleet markkinoilla sen verran pitkään, että niitä myös osataan ostaa”, Sandström sanoo.

”Kirkasvalotuotteet ovat erittäin suosittuja ja saamme positiivisia palautetta asiakkailtamme. Kyllä niistä saa selkeästi helpotusta kaamokseen.”

myyntipäällikkö Niko Sandström, puh. 040 848 9950, niko.sandstrom@gigantti.fi

Gigantti Oy Ab on Suomessa toimiva kodinkoneketju, jolla on 41 myymälää ja noin 1000 työntekijää. Yhtiön liikevaihto viime tilikautena oli 441 miljoonaa euroa. Myymälöiden lisäksi Gigantti myy tuotteitaan verkkokaupassaan www.gigantti.fi sekä puhelimitse. Gigantti on osa norjalaista Elkjøp-konsernia, jonka omistaa englantilainen DSG international plc. Lisätietoja www.gigantti.fi.