Tampereen IKEA-tavaratalon avajaiset vetivät yli 20 000 kävijää

Eilen torstaina vietetyt Tampereen IKEA-tavaratalon avajaisjuhlallisuudet houkuttelivat paikalle sankoin joukoin tutustujia pilvisenäkin päivänä. Innokkaimmat vieraat olivat leiriytyneet yöksi tavaratalon ulkopuolelle.

Suomen suurimman IKEA-tavaratalon varsinaisten avajaisten ja niitä ennen järjestetyn IKEA FAMILY -päivän yhteenlaskettu kävijäsaldo oli yhteensä 22 400. Näiden kahden päivän aikana tavaratalon ravintolassa myytiin yhteensä 27 540 kappaletta IKEAn maailmankuuluja lihapullia. Suomen suurin IKEA-tavaratalo Tampereella on pinta-alaltaan yli viiden jalkapallokentän kokoinen ja työllistää yhteensä 280 osa- ja kokoaikaista työntekijää. Tavaratalon valikoima kattaa 8 500 hyvin suunniteltua ja edullista IKEA-tuotetta, ja sen ravintolaan mahtuu 550 asiakasta. Tampereen keskustan tuntumassa sijaitsevalla, yli satatuhatta neliömetriä kattavalla tontilla on pysäköintitilaa jopa 1 250 autolle. – Tavaratalon ensimmäisestä kesästä odotetaan erittäin vilkasta. Hyvien liikenneyhteyksien ansiosta pystymme palvelemaan Tampereella huomattavasti suurempaa aluetta kuin vain Pirkanmaata. Olemme myös helpottaneet paikallisten asiakkaidemme kulkumahdollisuuksia avaamalla uusia bussilinjoja yhdessä Tampereen kaupungin kanssa, kertoo Tampereen IKEA-tavaratalojohtaja Juha Taskinen. Avajaispäivän ensimmäiset asiakkaat saapuivat paikalle jo edellisenä iltana ja viettivät yönsä tavaratalon ulkopuolella. Heidän sinnikkyytensä palkittiin aamulla IKEA-lahjakorteilla. Tampereen IKEA-tavarataloa on odotettu kevään aikana tiiviisti, ja odotuksia vilkkaasta kesästä tukee IKEA FAMILY -asiakasohjelman suosion kasvu. Sähköinen asiakasohjelma on saanut Tampereen tavaratalon avajaisten alla valtavasti uusia jäseniä. Tampereen IKEA-tavaratalo • Pinta-ala 35 000 neliömetriä • 8500 tuotteen valikoima • 280 työntekijää • 1250 autopaikkaa • 12 kassaa • 16 pikakassaa • Osoite: IKEA Tampere, Leppästensuonkatu 4, 33840 Tampere • Aukioloajat: ma–pe: 10.00–21.00 la: 9.00–18.00 su: 12.00–18.00