Tangomarkkinat: Aki Samuli ja Nina Åkerman vedonlyöntisuosikit kuninkaallisiksi

Seinäjoen Tangomarkkinoiden 12 finalistia valittiin lauantaina. Peliyhtiö Unibetin kertoimet povaavat tämän vuoden tangokruunuja nastolalaiselle Aki Samulille ja tamperelaiselle Nina Äkermanille.

Unibet nostaa miesten finaalin ennakkosuosikiksi tummaäänisen Aki Samulin kertoimella 1,55. Nastolan Villähteellä asuva Samuli on ehtinyt viihdyttää tanssikansaa Pilke-orkesterinsa kanssa. Tangomarkkinoiden semifinaalissa miehen tulkinta Katujen kuningatar -kappaleesta herkisti muun muassa kisojen tuomaristossa olevan Helena Lindgrenin, ja moni on ehtinyt jo povata karismaattisesta nuoresta miehestä tangotaivaan uutta tähteä.

Finaalin kärkikolmikosta on odotettavissa varsin tiukka: kovimmin Samulin haastavat kaksi perinteisempää tangotulkitsijaa, Rami Rafael Laitilasta ja Benjamin Enroth Tampereelta. Rafaelin voittokerroin on 2,75, Enrothin puolestaan 4,00. Kisan kokeneempi kaarti, Juha Hautaluoma (8,00), Kalle Jussila (8,00) ja Markku Ketola (9,00) ovat Unibetin vedonlyöntikertoimien mukaan ulkona voittotaistelusta.

Naisissa kerroinsuosikki voittoon on Nina Åkerman Tampereelta. Vahvan tangoäänen omaava Åkerman saa kertoimen 2,00. Naisten kisan kokenutta kaartia edustava, jo vuonna 1997 Tangomarkkinoilla kisaillut Susanna Heikki on toisena kertoimella 3,00. Tiukasti hänen kannassaan on persoonallinen ensikertalainen Erika Vikman, myöskin Tampereelta, kertoimella 3,25. Kolme muuta kilpailijaa, yleisöäänestyksessä menestynyt Piritta Venho, Tiina Pitkänen ja Virpi Piippo, saavat selkeästi kärkikolmikkoa suuremmat voittokertoimet.

Tangomarkkinat järjestetään Seinäjoella 8.–12. heinäkuuta. Kuningatarfinaali käydään torstaina 9. heinäkuuta, ja Kuningasfinaali lauantaina 11. heinäkuuta. Molemmissa finaaleissa tuomarit valitsevat yhden laulukierroksen jälkeen jatkoon neljä finalistia. Alueraadit valitsevat toisen kierroksen laulujen perusteella kaksi laulajaa superfinaaliin, josta tuomaristo valitsee lopullisen voittajan.

Unibetin kertoimet

Tangokuningas 2015
Aki Samuli 1,55
Rami Rafael 2,75
Benjamin Enroth 4,00
Juha Hautaluoma 8,00
Kalle Jussila 8,00
Markku Ketola 9,00

Tangokuningatar 2015
Nina Åkerman 2,00
Susanna Heikki 3,00
Erika Vikman 3,25
Piritta Venho 6,00
Tiina Pitkänen 7,50
Virpi Piippo 8,00

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka(at)unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä ja tarjoaa palveluita 21 kielellä. Tällä hetkellä Unibetilla on 10 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association). Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulationand Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.