Terveystalo avaa silmäsairaalan Tampereen keskustaan

Terveystalo avaa Tampereen Rautatienkadulle silmäsairaalan, joka kattaa erilaisten silmäsairauksien hoidon ja monipuolistaa silmäkirurgian toimenpidevalikoimaa. Kaihi- ja luomileikkauksien lisäksi silmäsairaalassa aloitetaan muun muassa taittovirhekirurgia. Uusien tilojen remontointi on käynnissä ja silmäsairaala avataan elokuun lopussa.

-    Laajan silmäsairaalan tarjontaan kuuluvat monipuolisesti silmien terveyteen liittyvät palvelut. Silmätautien erikoislääkärit pitävät sairaalassa vastaanottoa ja sairaalassa pystytään tekemään esimerkiksi kaihileikkauksia, silmäluomileikkauksia ja karsastusleikkauksia, kertoo yksikönjohtaja Jyrki Lähde Tampereen Terveystalosta.

-    Uutena palveluna Terveystalon silmäsairaala tulee tarjoamaan taittovirhekirurgiaa sekä silmänpohjan ikärappeuman kostean muodon hoitoja. Meillä pystytään tekemään myös monipuolisia ja erittäin korkealaatuisia silmälaboratoriotutkimuksia kuten silmänpohjan valokerroskuvauksia (OCT), näkökenttätutkimuksia ja sarveiskalvon topografisia tutkimuksia. Myös työnäköpalveluiden kehittämiseen panostetaan.

Terveystalon Rautatienkadun toimipisteessä tulee toimimaan 10–12 silmälääkäriä. Uudet tilat tuovat laajasti toimivan silmäsairauksien yksikön ja sairaalan, joka palvelee Tampereen lisäksi koko talousalueen asiakaskuntaa. Palvelujen laatu paranee kiristyvän kilpailun ja monipuolistuvan tarjonnan myötä. Terveystalo uskoo silmäpotilasmäärien kasvavan vahvasti, ensi vuoden aikana noin 10 000:een. Pelkästään kaihileikkauksiin odotetaan useita satoja potilaita lisää vuosittain.

Terveystalo Tampere on jo tähän saakka tarjonnut laajasti yleis- ja erikoislääkäripalveluita. Vuosittain sairaalayksikössä tehdään yli 3 000 leikkausta – lähinnä ortopedian, silmätautien, plastiikkakirurgian, verisuonikirurgian, korva-, nenä- ja kurkkutautien, urologian ja gastroenterologisen kirurgian aloilta. Elokuun lopussa avautuva silmäsairaala pyrkii olemaan johtava yksityinen täyden palvelun yksikkö Tampereella.

Jyrki Lähde
yksikönjohtaja, LL, lastentautien erikoislääkäri
Terveystalo Tampere
jyrki.lahde@terveystalo.com, puh. 030 633 4615

Terveystalo on yksi Suomen johtavista terveyspalveluyrityksistä, joka tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja lähes 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Kaikkiaan Terveystalolla on Länsi-Suomessa 21 toimipaikkaa 17 paikkakunnalla. Sairaalayksiköt sijaitsevat Tampereella ja Seinäjoella. Vakinaista henkilöstöä on yli 300 ja ammatinharjoittajia 450. Vuoden 2010 kokonaismyynti oli 50 miljoonaa euroa. Valtakunnallisesti Terveystalossa työskentelee 2 500 työntekijän lisäksi yli 2 000 itsenäistä ammatinharjoittajaa. Vuoden 2010 kokonaismyynti oli 308 miljoonaa euroa.