Tiedote liikennejärjestelyistä IKEA Kuopion avajaisiin liittyen

IKEA Kuopio on valmistautunut avajaisviikon tapahtumiin liikennejärjestelyin asiakkaiden joustavan saapumisen turvaamiseksi. Erikoisjärjestelyt ja liikenteenohjaus ovat voimassa 23.–26.5.2012.

IKEA Kuopion ohittavalla moottoritiellä (nro 5) on voimassa 23.–26.5.2012 alennetut nopeusrajoitukset Matkuksen suoralla. Nopeusrajoitukset muutetaan molemmista suunnista Matkusta edeltävien ramppien kohdalta 80 km/h ja noin 300–400 metriä ennen Matkuksen ramppia 60 km/h. Nopeusrajoitus muuttuu normaaliksi etelään päin Hiltulanlahden rampin jälkeen ja pohjoiseen päin Pitkälahden rampin jälkeen.

Kuopiolaisten toivotaan löytävän myös vaihtoehtoiset reitit Matkukseen IKEA-tavaratalolle, kuten vanhan viitostien (tie nro 553) ja Liukontien kautta. Viitostiellä eli moottoritiellä on IKEA-opasteita, jotka ohjaavat tavaratalon pihaan.

IKEA-tavarataloon tulevissa liikenneympyröissä on liikenteenohjaus. IKEA Kuopion pihaan on varattu parkkialue, mutta jonoa saattaa muodostua aika ajoin. Pihassa on liikenteenohjaus järjestetty sujuvan pysäköinnin takaamiseksi. Kaikki alueen 3 000 parkkipaikkaa eivät ole vielä käytössä, koska alueella on edelleen työmaa kauppakeskuksen rakentamiseen.

IKEA Kuopio pyytää henkilöautolla paikalle tulevia asiakkaitaan painamaan mieleen pysäköintipaikkansa ja väri- ja kirjainyhdistelmän parkkipaikan opasteissa, jotta auto löytyy ostosmatkan jälkeen helposti. Tavarataloon pääsee sisälle Atrium-sisäänkäynnin molemmilta puolilta. Näin auto löytyy hyvin, vaikka asiakas tulisikin ulos eri puolelta kuin sisään tullessaan.

- Pyydämme asiakkailtamme myös malttia ja kärsivällisyyttä, sillä avajaispäivänä jonoja voi muodostua, sanoo tavaratalonjohtaja Anna Valkjärvi.

IKEA Kuopio avautuu torstaina 24.5.2012 klo 10 kaikille asiakkaille. Keskiviikkona 23.5. järjestetään ennakkoavajaiset IKEA FAMILY -kanta-asiakkaille. Tavaratalossa on erikoisohjelmaa avajaispäivänä sekä perjantaina että lauantaina. Tavaratalo on suljettu helluntaina 27.5.2012.

IKEA Kuopio toivottaa asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi uuteen tavarataloon!

IKEA Kuopion tavaratalojohtaja Anna Valkjärvi, puh. 040 451 4154, anna.valkjarvi@ikea.com
IKEA PR Manager Laura Saksala, puh. 050 377 6669, laura.saksala@ikea.com

Ingvar Kampradin 1943 perustama IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. Yrityksen tavoitteena on tarjota parempi arki meille tavallisille ihmisille. Tällä hetkellä 40 maassa toimii yhteensä 333 IKEA-tavarataloa, joista 293 on IKEA-konsernin omistuksessa. Viime vuonna IKEA-konsernin omistamissa tavarataloissa vieraili 626 miljoonaa kävijää, ja konserni työllistää 131 000 työntekijää.  Suomessa on neljä IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa ja Tampereella. Seuraava IKEA-tavaratalo avataan Kuopioon kesällä 2012. IKEA Oy on valittu vuosina 2011 ja 2012 Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -listauksessa. Lisätietoja osoitteesta www.IKEA.fi