Tiki: Aravirta ei pelasta Kärppiä – ainakaan heti

Viiden Stanley Cup -sormuksen ylpeä haltija, armoitettu playoff-pelaaja Esa ”Tiki” Tikkanen toimii Unibetin expertvihjaajana jääkiekon SM-liigassa ja NHL:ssä. Tiki ei usko, että Oulun Kärppien tuore päävalmentaja Hannu Aravirta pystyy kääntämään kriisijoukkueen kurssia vielä tiistain KalPa-otteluun. Tiki ennustaa KalPalle voittoa maalein 5–2.

Blues-Tappara: Tappara vei viikonlopun paikalliskamppailun, Blues haki makean voiton Oulusta. Blues on parantanut tasaisesti esityksiään ja lähtee peliin suosikkina. Uskon kotivoittoon, 1.
HPK-JYP
: Ennustamani yllätysvoiton Raumalta hakenut HPK saa vastaansa huippukuntoisen sarjajohtajan. JYP pelaa tällä hetkellä mahtavaa kiekkoa neljän kentän voimin, ja joukkueen työmäärä on joka pelissä valtava. HPK:n maalilla Teemu Lassila on rautaisessa vedossa, joukkue hyökkää näyttävästi ja on vaarallinen etenkin ylivoimalla. JYP on kuitenkin liian kova, laitetaan tähän 2.
Ilves-Lukko
: Ilves saa muutaman pelaajan takaisin sairastuvalta, mutta Toni Rajalan loukkaantuminen on joukkueelle huono uutinen. Tässä pelissä uskon Lukon olevan vahvempi. Pistepörssikärki Perttu Lindgren palaa Tampereelle ja veivaa entisen seuransa kumoon. 2.
Jokerit-HIFK
: Tiukka paikalliskamppailu Ilmalassa. Jokerit on esiintynyt ailahtelevasti ja kärsinyt runsaasti tappioita myös kotikaukalossaan. HIFK on edelleen yksi liigan kuumimpia joukkueita. Paikalliskamppailut ovat aina kiihkeämpiä kuin muut runkosarjapelit, ja tästäkin tulee tiukka taisto. Luotan tässä HIFK:n kovempaan nykykuntoon, 2.
KaIPa-Kärpät
: Kaikki katseet kääntyvät Kuopioon, kun entinen maajoukkueluotsi Hannu Aravirta johdattaa ensimmäistä kertaa Kärppiä. Kokeneella Aralla on varmasti paljon poppakonsteja käytössään, mutta kuten hän itsekin totesi, töitä on edessä todella paljon. Uskon Aravirran kääntävän Kärppien kurssin, mutta se ei onnistu vielä erittäin hyvin liikkuvaa KalPaa vastaan. Laitetaan tähän kotivoitto, ja tulosvetoon 5–2 KalPalle.
SaiPa-TPS
: TPS on piristynyt alkusyksyyn verrattuna, mutta viikonloppuna tuli silti yllättävä tappio Tapparalle. SaiPan kärkipelaajat, etunenässä Dale McTavish, eivät pysty tällä hetkellä johdattamaan joukkuettaan. Scott Barneyn lähtö on näkynyt kapeassa hyökkäyskalustossa. Tasainen ottelu, jossa uskon TPS:ään, 2.
Ässät-Pelicans
: Ari Sulanderin hankinta maalille ei ole tuonut toivottua tulosta, ja Pelicans on ajautunut tappioputkeen. Ässät on edelleen sarjakakkosena, lauantaina tuli vakuuttava voitto Jokereista. Ässät on kotonaan vahva, tähän selkeä 1.

Tikin vinkit 23.11.
Blues-Tappara 1
HPK-JYP 2
Ilves-Lukko 2
Jokerit-HIFK 2
KaIPa-Kärpät 1, tulosveto 5-2
SaiPa-TPS 2
Ässät-Pelicans 1

Unibetin kertoimet
Blues-Tappara 1,72 4,60 3,65
HPK-JYP 2,95 4,30 2,00
Ilves-Lukko 2,70 4,45 2,10
Jokerit-HIFK 2,45 4,20 2,35
KaIPa-Kärpät 2,05 4,40 2,80
SaiPa-TPS 2,25 4,25 2,55
Ässät-Pelicans 1,70 4,65 3,70

Kaikki kertoimet https://fi.unibet.com/betting/

Lisätietoja: Nils Anden, nils.anden@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com