Tiki: Hartwall-areenalla päädytään tiistaina jatkoille

Viiden Stanley Cup -sormuksen ylpeä haltija, armoitettu playoff-pelaaja Esa ”Tiki” Tikkanen toimii Unibetin expertvihjaajana jääkiekon SM-liigassa ja NHL:ssä. Mestis-joukkue Jokipoikien tuore valmentaja Tiki ennustaa tiistain Jokerit–Tappara vääntöön tasapeliä. Unibet antaa ristille reippaan kertoimen 4,45.

HPK–JYP: HPK solmi juuri jatkosopimukset hyvin onnistuneen valmennuskolmikkonsa kanssa. Ryhmä on pelannut näyttävää hyökkäys- ja ylivoimapeliä, mutta nyt vastassa on sarjajohtaja. Tiukka peli, joka kääntyy JYPille. 2.
Ilves–HIFK: HIFK kärsi viimeksi kotitappion Kärpille. Ville Peltonen ja Mikael Granlund saivat kuitenkin tärkeää pelituntumaa loukkaantumistensa jälkeen ja ovat taas valmiimpia tähän otteluun. Erityisesti Granlundin pitkä poissaolo näkyy, mutta hänestä on jatkossa iso apu HIFK:n hyökkäykselle. Laitetaan tähänkin 2.
Jokerit–Tappara: Yksi kierroksen kovimmista väännöistä. Molemmat joukkueet tähyävät ylöspäin sarjataulukossa. Jokerit kärsii loukkaantumisista, mutta edellisen kierroksen voitto tuo itseluottamusta. Tappara voitti joukkueiden edellisen väännön niukasti 3–2. Tästäkin tulee tasaväkinen taisto, johon laitetaan merkiksi X.
Kärpät–TPS: Viime vuoden mestari matkaa Ouluun. Kärpät on ottanut joulutauon jälkeen kaksi vakuuttavaa voittoa, ja vaisusti esiintyneen Marko Luomalan lähtö Sveitsiin piristänee joukkueen peliä entisestään. Toni Mäkiaho tuo myös hyvää työntekovoimaa hyökkäykseen. Uskon Kärppien vievän tämän, 1.
Lukko–SaiPa: Tämä peli on selkeästi vahvasti hyökkäävän Lukon heiniä, 1.
Pelicans–Blues:
Seuraavaksi mennään Lahteen, missä Pelicans kärsi viimeksi niukan kotitappion Jokereille. Pelicans on pelannut ehjää peliä, mutta viimeinen puristus puuttuu. Bluesilla on alla tappio ja voitto jatkoajalla, ja joukkue pelaa tiiviisti vieraissa. Uskon Bluesin vahvuuteen, 2.
Ässät–KalPa:
KalPalla on loukkaantumishuolia, ja liigakakkonen Ässät on ennakkosuosikki. Niin myös minun papereissani, eli laitetaan tähän 1. Ja tähän myös päivän tulosveto: 5–2 voitto Ässille.

Tikin vinkit:
HPK–JYP: 2
Ilves–HIFK: 2
Jokerit–Tappara: X
Kärpät–TPS: 1
Lukko–SaiPa: 1
Pelicans–Blues: 2
Ässät–KalPa: 1, tulosveto 5-2

Unibetin kertoimet:
SM-liiga 4.1.2011
1X2

HPK–JYP   2.80   4.20   2.10

Ilves–HIFK   3.15   4.40   1.90
Jokerit–Tappara   1.78   4.45   3.50
Kärpät–TPS   1.65   4.60   4.00
Lukko–SaiPa   1.52   4.80   4.85

Pelicans–Blues   2.55   4.25   2.25
Ässät–KalPa   1.90   4.40   3.15

Lisätietoja: Nils Anden, nils.anden@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com