Tiki: HIFK nappaa kiinnityksen Stadin herruuteen

Viiden Stanley Cup -sormuksen ylpeä haltija, armoitettu playoff-pelaaja Esa ”Tiki” Tikkanen toimii Unibetin expertvihjaajana jääkiekon SM-liigassa ja NHL:ssä. Tiki ennustaa tiistaina pelattavasta Helsingin paikalliskamppailusta HIFK:n juhlaa maalein 5–2. Unibet antaa tulokselle hulppean kertoimen 35,00.

Blues-TPS: Blues on kovassa kunnossa, vaikka Lappeenrannassa tulikin tappio pirteälle SaiPalle. TPS:llä on loukkaantumishuolia, eikä joukkueen peli ole lähtenyt ainakaan vielä lentoon. Nähtäväksi jää, juuttuuko puolustava mestari pysyvästi sarjan häntäpäähän. Tämä peli on ainakin Bluesin heiniä, 1.
HIFK-Jokerit
: Kuuma paikalliskamppailu, ja Erkka Westerlund palaa Jokereiden peräsimessä vanhaan kotihalliinsa. HIFK on sarjan kovimpia kotijoukkueita, ja joukkueen vire on muutenkin sarjan parhaita. Jokerit hävisi lauantaina tasaisen taiston Oulussa. Westerlundin tulo on tiivistänyt joukkueen puolustusta, mutta hyökkäyspeli on vielä osittain tukossa. HIFK ottaa kauden toisen paikalliskamppailuvoittonsa maalein 5–2.
HPK-KaIPa
: Kaksi taitavaa ja hyvin liikkuvaa joukkuetta vastakkain. KalPalla on loukkaantumishuolia, ja HPK lähtee tähän peliin paremmista asetelmista. Kotivoitto.
Lukko-Ilves
: Ilveksen nuori joukkue on pienessä lamassa. Ongelmia on ollut erityisesti maalivahtipelissä, kun taas Lukko vahvisti peräpäätään hankkimalla maalille kokeneen Mika Norosen. Norosen ja taitavan hyökkäyksen turvin tästä Lukolle kotivoitto.
Tappara-Kärpät
: Hannu Aravirta on saanut Kärppien rivejä pikku hiljaa kasaan. Puolustus on tiivistynyt, alivoimapeli on parantunut huomattavasti ja Ville Hostikka on maalilla huippuvireessä. Uskon nimekkään ryhmän nousun jatkuvan myös Tapparaa vastaan, 2.
Ässät-SaiPa
: Ässien kova vire ei katkea. Pekka Rautakallio on antanut nuorille pelaajille paljon vastuuta, ja tämä näkyy pelaajien kehityksessä ja joukkueen yhtenäisyydessä. SaiPa pelasi huippupelin Bluesia vastaan, ja tästä tulee mielenkiintoinen ottelu. Porin huuma kuitenkin jatkuu, Ässille kotivoitto.

Tikin vinkit 7.12.
Blues-TPS 1
HIFK-Jokerit 1, tulosveto 5–3
HPK-KaIPa 1
Lukko-Ilves 1
Tappara-Kärpät 2
Ässät-SaiPa 1

Unibetin kertoimet
Blues-TPS 1,60 4,75 4,20
HIFK-Jokerit 2,10 4,25 2,75
HPK-KaIPa 2,05 4,25 2,85
Lukko-Ilves 1,55 4,85 4,50
Tappara-Kärpät 2,40 4,20 2,40
Ässät-SaiPa 1,62 4,75 4,10

Kaikki kertoimet https://fi.unibet.com/betting/

Lisätietoja: Nils Anden, nils.anden@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com