Tiki: HIFK voittoon kuolemanpelissä

Luvassa on lisää jännitystä ja ryminää, kun SM-liigan playoffsit jatkuvat tänään tulikuumilla kolmansilla otteluilla. Unibetin lätkäexpertti, NHL-legenda Esa ”Tiki” Tikkanen uskoo, että vastustamattomasti välieriin jyräävän JYPin lisäksi muutkin ennakkosuosikit saavat viimein voittotilinsä auki.

HIFK-Jokerit: Kun pelataan playoffseja, ratkaisupelaajien on noustava esiin. Tätä IFK nyt kaipaa: Peltosen, Kuhdan ja Ahtolan on pystyttävä koviin tekoihin, samoin Haatajan ja Granlundin, jos ovat kehissä. Mallia voi ottaa vaikka Janne Lahdesta ja Petteri Nokelaisesta. Kuuma matsi, jossa tuomarit ovat helteessä. Jos Jokerit pelaa yhtä tiiviisti kuin 1. ottelun, he vievät tämän. Uskon kuitenkin HIFK:n nousuun kuolemanpelissä: 1, ja tulosvetoon 4–2.

JYP-Ilves: Ilveksen tyhmät jäähyt kostautuivat lauantaina, ja hieno taistelu päättyi JYPin voittoon. JYPin odotetaan menevän jatkoon ovet paukkuen, mutta jos joukkue lähtee peleihin vähänkään takki auki, paineettomasti taisteleva nuori Ilves-ryhmä napauttaa varmasti. Mielenkiintoinen pari, jossa mediapelikin käy kovana. JYP pelaa joukkueena tällä hetkellä niin vahvasti, että tähän varma 1.

Lukko-KaIPa: Myös Lukolla on selkä seinää vasten. Valmentaja Rauli Uraman saldo joukkueen peräsimessä on synkkä: kuusi playoffs-ottelua, tasan yhtä monta tappiota. Pekka Virran KalPa tekee valtavasti töitä, ja Ari Ahonen on ollut maalilla mahtava. Jos Lukko aikoo voittaa, Mika Norosen on koottava itsensä ja nikkareiden Macleanin ja Morrisonin on palattava tasolleen. Uskon Lukon nousevan taisteluun mukaan: 1.

Ässät-Blues: Blues johtaa yllättäen sarjaa 2–0. Pelit ovat olleet tasaisia, mutta tehottomuus on vaivannut Ässiä. Tomas Zaborsky, Joel Armia ja Tuomas Santavuori ovat kantaneet joukkuetta koko kauden, mutta alkoiko Ässät nyt notkua ja ratkaisupelaajat hiipua? Uskon, että Rocky Rautakallio puhisee joukkueensa kovaan liekkiin ja huuma jatkuu Porissa: tähänkin siis kotivoitto.

Tikin vinkit 21.3.2011
HIFK-Jokerit 1
JYP-Ilves 1
Lukko-KaIPa 1
Ässät-Blues 1

Unibetin kertoimet
1 X 2
HIFK-Jokerit 2,15 4,05 2,80
JYP-Ilves 1,36 5,50 6,50
Lukko-KaIPa 2,20 4,00 2,75
Ässät-Blues 1,85 4,15 3,45

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 28 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 5,1 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulation and Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com