Tiki: Kanada ja Venäjä voittajasuosikkeina Vancouverin lätkäkaukaloon

Viisinkertainen Stanley Cup -voittaja, Suomen Kiekkoleijona numero 143 Esa "Tiki" Tikkanen toimii Unibetin eksperttivihjaajana Vancouverissa. Unibet tarjoaa Tikkasen omaan legendaariseen tyyliinsä analyysin ja vinkit mielenkiintoisimpiin otteluihin olympialaisten ajan. Tiki uskoo, että Vancouverin lohkovoittajiksi jyräävät Kanada, Venäjä ja Suomi. Unibet antaa Suomen lohkovoitolle kertoimen 2,70.

Lue Tikin analyysi Vancouverin ennakkoasetelmista: Kanada ja Venäjä ovat vahvoja mestarisuosikkeja. Kanadalla on isojen, vahvojen pakkiensa lisäksi hyvät hyökkääjät. Myös Venäjä tulee olemaan yksi kovimmista joukkueista, heillä pelaa riveissään maailmankuuluja pelaajia. Etenkin Venäjän ykkösketju tulee olemaan suoraan sanottuna kauhea. Uskon, että Kanada runttaa A-lohkon voittoon ja Venäjä vastaavasti B-lohkon ykköseksi. USA:lla on koossa nuori joukkue. USA:n kaksi parasta pakkia ovat loukkaantuneet, eivätkä pääse kisoihin ollenkaan. USA on päätynyt alkuasetelman mustaksi hevoseksi – nähtäväksi jää, miten pystyvät paikkaamaan pakkien jättämän aukon. A-lohkossa pelaa USA:n ja Kanadan ohella Sveitsi, joka pystyy kiusaamaan näitä hyvällä pelillä, ei voittoon asti mutta kiusaksi. Kanada tulee viemään lohkon ja pääsee huilaamaan tämän ykköskierroksen. B-lohkossa suosikkina on Venäjä, mutta Tsekki tulee olemaan tiukka vastus. Jagr tulee näyttämään suunnan koko joukkueen osalta, miten turnaus menee. Yksi kysymysmerkki on Tsekin maalivahtiosasto, kun Hasek ei enää ole mukana. Slovakialla on hyvin mielenkiintoinen joukkue, ja jos saavat pelattua hyvällä hengellä, voivat mennä kuinka pitkälle tahansa. C-lohkossa Ruotsi on suuri kysymysmerkki maalivahtiosastonsa osalta. Ruotsalaiset lähtevät turnaukseen tasaisella joukkueella, vaikka tähtiä ei ole niin runsaasti. Lohkovoittaja pääsee huilaamaan seuraavan kierroksen ja se ratkaiseekin paljon, kumpi voittaa Suomen ja Ruotsin välisen ottelun. Saksa ja Valko-Venäjä ovat lohkon kiusantekijöitä, jotka kyllä tarjoavat hyvää kokeilua siihen, miten peli lähtee Suomelta kulkemaan. Suomen joukkue alkaa olla kasassa ja sairastupakin on saatu vihdoin tyhjennettyä. Hyvin ovat suomalaiset myös viihtyneet viimeisissä NHL-peleissä maalinteossa: Ruutu, Pitkänen, Selänne ja Koivu tekivät kaikki maalit edellisissä peleissä. Nyt täytyy pysyä terässä, sillä olympialaisissa pelaavat maailman parhaat pelaajat ja kisoista on tarjolla kunniaa useaksi vuodeksi eteenpäin. Jääkiekko-otteluiden odotetaan nousevan olympialaisten hittikohteiksi livevedonlyönnissä, jossa voi asettaa vetoja, kun ottelu on käynnissä. Peliyhtiö Unibet tarjoaa kattavan valikoiman live-vedonlyöntikohteita Vancouverin olympialaisissa. https://fi.unibet.com/livebetting/ Unibetin kertoimet Vancouver 2010 - jääkiekko miehet Mikä joukkue voittaa? Voitto, (1-3) Kanada 2,10 1,18 Venäjä 3,50 1,38 Ruotsi 6,50 1,80 USA 8,00 2,00 Suomi 18,00 2,60 Tsekki 20,00 2,75 Slovakia 40,00 7,00 Sveitsi 225,0 40,00 Valko-Venäjä 600,0 100,0 Saksa 600,0 100,0 Latvia 1 500 250,0 Norja 2 500 600,0 Vancouver 2010 – Jääkiekko, miehet, A-lohko Mikä joukkue voittaa? Kanada 1,22 USA 4,00 Sveitsi 50,00 Norja 750,0 Vancouver 2010 – Jääkiekko, miehet, B-lohko Mikä joukkue voittaa? Venäjä 1,30 Tsekki 3,85 Slovakia 16,00 Latvia 400,0 Vancouver 2010 – Jääkiekko, miehet, C-lohko Mikä joukkue voittaa? Ruotsi 1,45 Suomi 2,70 Valko-Venäjä 75,00 Saksa 75,00