Tiki: Kärppien heikot vieraspelit jatkuvat

Viiden Stanley Cup -sormuksen ylpeä haltija, armoitettu playoff-pelaaja Esa ”Tiki” Tikkanen toimii Unibetin expertvihjaajana jääkiekon SM-liigassa ja NHL:ssä. Tiistaina pelataan taas jännittävä seitsemän ottelun kierros, jonka helmenä on HIFK:n ja Kärppien kohtaaminen.  Tiki uskoo HIFK:n kotivoittojen putken jatkuvan maalein 4–2.

Blues–TPS: Molemmilla joukkueilla on menossa heikko jakso: TPS on hävinnyt 12 ottelua putkeen, Bluesilla vain yksi voitto kuudesta viimeisestä. TPS lähtee jälleen hakemaan raivoisasti voittoa, ja Bluesin vauhdin tietäen tästä tulee tiukka taisto. Peli voi kääntyä kumpaan suuntaan vaan, mutta luotan Bluesin yhtenäisempään joukkuepeliin. 1.

HIFK–Kärpät: Kierroksen mielenkiintoisin ottelu. Kärpät on parantanut peliään erityisesti kotona, mutta vieraissa joukkue on hävinnyt kaikki pelinsä. Molemmilta joukkueilta löytyy tulivoimaa, ja maalivahtipeli onkin erittäin tärkeässä roolissa. HIFK on voittanut kaikki kotiottelunsa, ja uskon sen olevan tässä niukasti vahvempi. Merkiksi 1, ja päivän tulosvetovinkki 4–2 HIFK:lle.

JYP–Jokerit: Liigajohtaja JYP saa vastaansa nousukuntoisen Jokerit, joka kaatoi sunnuntaina kotonaan Bluesin. JYPillä on tällä hetkellä liigan paras puolustus ja maalivahtipeli, eikä joukkueen tarvitse tehdä montaa maalia voittaakseen pelejä. Kun tähän lisätään kovavireinen huippuhankinta Eric Perrin, luotan tässä väännössä JYPiin. 1.

Lukko–Ilves: Lukko on neljäntenä sarjassa, ja joukkue on pelannut pörssikärki Perttu Lindgrenin johdolla nousujohteisesti. Ilves on pelannut tasaisia otteluita ja kerännyt myös pisteitä kohtuulliseen tahtiin. Raumalla joukkueen rahkeet eivät kuitenkaan riitä, eli tähän 1.

Pelicans–Ässät: Mielenkiintoinen ottelu Lahdessa. Ässät ja erityisesti sensaatio Joel Armia jatkavat huikeassa lennossa, Pelicans on puolestaan hyvä kotijoukkue. Laitetaan tähän pienenä yllätyksenä 2, Ässien vahva vire kestää.

SaiPa–KalPa: SaiPa on jatkanut vuoristorataansa: joukkue voittaa hyvänä päivänä kenet tahansa, mutta voittoja seuraa rajuja tappioita. KalPa on tehnyt kovia hankintoja korvatakseen lopettaneet tähtipelaajansa, ja nähtäväksi jää, tasaantuvatko joukkueen peliesitykset. Hankala peli veikattavaksi, minä uskon ristiin.

Tappara–HPK: Tappara aloitti kautensa huikeasti, mutta nyt tamperelaiset seilaavat neljän ottelun tappioputkessa. HPK on jälleen kerran yllättänyt vahvalla pelillään, ja vauhdikas ryhmä on sarjassa viidentenä. Hakametsä on paha paikka pelata, mutta laitetaan tähän rohkeasti vierasvoitto.

Tikin vinkit 19.10.2010:
Blues–TPS 1
HIFK–Kärpät 1
JYP–Jokerit 1
Lukko–Ilves 1
Pelicans–Ässät 2
SaiPa–KalPa X
Tappara–HPK 2

Unibetin kertoimet

Blues–TPS  1,50 4,90 4,90
HIFK–Kärpät 1,65 4,60 4,00
JYP-Jokerit 1,75 4,35 3,65
Lukko-Ilves 1,50 4,90 4,90
Pelicans-Ässät 2,10 4,30 2,75
SaiPa-KaIPa 2,30 4,20 2,50
Tappara-HPK  2,10 4,30 2,75

Kaikki kertoimet https://fi.unibet.com/betting/

Lisätietoja: Nils Anden, nils.anden@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com