Tiki: Peltonen kuuluu maajoukkueeseen

Euro Hockey Tourin viimeinen turnaus käynnistyy huomenna Tshekissä.  Leijonien ryhmässä on mukana vielä 27 pelaajaa, ja viimeisistä MM-paikoista taistellaan kuumeisesti. Unibetin kiekkoasiantuntija Esa ”Tiki” Tikkanen odottaa SM-liigan finaaleista mukaan 2–3 pelaajaa, jos heille löytyy sopivat roolit.

Suurin osa Leijonien MM-pelaajista on jo Tshekkiin matkanneessa ryhmässä mukana, joten kisoihin lähtee Eurooppa-painotteinen joukkue. Tiki toivoo NHL:stä vielä muutamaa miestä mukaan.

– Mikko Koivu ja Tuomo Ruutu ovat valtavan isoja apuja. NHL:stä olisi hyvä saada vielä Petri Vehasen tueksi toinen huipputason maalivahti, ja Lauri Korpikoski toisi maaleja hyökkäykseen. NHL:stä tarvitaankin nimenomaan ratkaisijoita, ei lisää työmyyriä. Olisin mielelläni nähnyt vaarallisen Teemu Pulkkisen vielä mukana joukkueessa. Hän pelasi upeat harjoitusmaaottelut, mutta ei mahtunut Jukka Jalosen suunnitelmiin. Onko meillä todella niin paljon parempia miehiä mukana? Huikeasti kehittyneeltä Janne Lahdelta odotan paljon, Tiki sanoo.

SM-liigan finaaleista Tikkanen odottaa MM-joukkueeseen muutamaa pelaajaa.

– Tämä riippuu tietysti tarpeesta: tarvitaanko Tshekin turnauksen perusteella hyökkääviä vai puolustavia pelaajia, ja mihin rooleihin. Potentiaalisia ehdokkaita ovat IFK:sta Ville Peltonen, Toni Söderholm ja Mikael Granlund sekä Bluesista Jere Karalahti ja villi kortti Ville Varakas. Uskoisin, että heistä valitaan mukaan kaksi–kolme miestä. Peltonen olisi edelleen myös MM-joukkueelle iso henkinen johtaja ja nykyvireessään loistava mies alempiin ketjuihin.

Tikkasen mukaan Tshekin turnauksessa katsotaan, minkä joukkueen peli on valmiimmalla tasolla.

– Ruotsi on saanut mukaan muutamia vaarallisia NHL-nimiä. Venäjä lepuuttaa vielä osaa tähdistään, mutta joukkue on silti huippukova. Puolustava maailmanmestari Tshekki on taas suuri kysymysmerkki. Uskon, että Suomi hakee vielä parasta tasoaan ja sijoittuu turnauksessa kolmanneksi.

Tikin veikkaus Tshekin EHT-turnaukseen:
1. Venäjä
2. Ruotsi
3. Suomi
4. Tsekki

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 28 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 5,1 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulation and Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com