Tiki: Poika palaa Ouluun

Viiden Stanley Cup -sormuksen ylpeä haltija, armoitettu playoff-pelaaja Esa ”Tiki” Tikkanen toimii Unibetin expertvihjaajana jääkiekon SM-liigassa. Joukkueiden kulissit erinomaisesti tunteva Tiki ennustaa, että mestaruussaunassa juhlii tällä kaudella Oulun Kärpät. Unibet tarjoaa Kärppien mestaruudelle kerrointa 5,00. Pistepörssin voittajaksi vahvin ehdokas löytyy Tikin mukaan Raumalta.

Runkosarjan voiton ratkaisevat Kärpät, Helsingin IFK ja Rauman Lukko. HIFK:n Kari Jalosella on käsissään erittäin mielenkiintoinen joukkue, jolla on Ville Peltosen ja Mikael Granlundin johdolla mahdollisuus mihin vaan. Lukko sai pidettyä johtavat pelaajansa, ja yhtenäisyys takaa sen, että joukkue on heti runkosarjan alussa erittäin kova. Playoffit ovat kuitenkin oma maailmansa, ja keväällä vahvin on 2000-luvun kestomenestyjä Kärpät. Rutinoituneeseen pelaajarunkoon on saatu erittäin kovia vahvistuksia, ja Pohjoisen oma joukkue palaa parin vuoden tauon jälkeen mestariksi. Jarmo Kekäläisen Jokerit parantaa viime kaudesta, mutta mestariksi joukkueesta ei ole – vielä.

Pistepörssin voitosta käydään tiukka taistelu. Viime vuoden ylivoimainen voittaja Jori Lehterä lähti Venäjälle, ja tämän vuoden kisassa on Tikin mukaan kolme suosikkia: Lukon Justin Morrison, TPS:n siirtynyt Marko Kivenmäki ja JYP:n Juha-Pekka Hytönen. Maalikuninkuus meni viime vuonna jakoon, ja yksi voittajista on tänäkin vuonna kolmen kärjessä. Suosikit ovat Jokereiden Jukka Hentunen, Kärppien Marko Luomala ja HIFK:n Jerry Ahtola.

Lue Tikin perusteellinen joukkuekohtainen runkosarja-analyysi sekä vinkit piste- ja maalipörssin kärkinimistä osoitteesta www.unibet.com.

Unibetin kertoimet
10.9.2011
SM-Liiga 2010/2011

Kuka vie mestaruuden?

Kärpät 5,00

JYP 5,50
Jokerit 5,50
HIFK 6,50
KaIPa 7,50
Lukko 9,00
Blues 12,50
TPS 12,50
HPK 14,00
Pelicans 35,00
SaiPa 40,00
Tappara 40,00
Ilves 60,00
Ässät 75,00

Kaikki kertoimet https://fi.unibet.com/betting/

Lisätietoja: Liisa Matinvesi, p. 44 78416 73391, liisa.matinvesi@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com