Tiki: Tshekki kaatuu ylivoimamaaleilla

Jääkiekon MM-kisoissa iskevät tänään yhteen Venäjä ja Slovakia. Huomenna Suomi ja Tshekki ratkaisevat D-lohkon ykkössijan.  Peliyhtiö Unibetin kiekkoasiantuntija, jääkiekkolegenda Esa ”Tiki” Tikkanen uskoo, että Venäjä kaataa Slovakian nopeudellaan ja Suomi Tshekin ylivoimalla.

Venäjä–Slovakia: Vastakkain kaksi kovaa kiekkomaata, joiden kisat ovat alkaneet alavireisesti. Toinen joukkueista joutunee jatkosarjaan nollalla lähtöpisteellä, mikä on hankala paikka. Isäntämaa Slovakialla on taitava joukkue, mutta kysymysmerkkinä on puolustuspää, joka oli vaikeuksissa Saksan nopeiden hyökkäysten kanssa. Venäjä ei ole esittänyt vielä mitään, ja punakoneen on aika herätä. Luvassa on erittäin mielenkiintoinen ja vauhdikas ottelu, jossa minä uskon Venäjän nopeuteen ja ”kotivoittoon” hyvällä kertoimella.

Suomi–Tshekki: Huippupeli, jossa ratkaistaan lohkovoittaja. Tshekillä on paljon NHL-miehiä ja erittäin vaarallisia konkareita, joille ei saa antaa liikaa tilaa. Tshekin pakeille on laitettava painetta, ja myös heidän maalivahtiaan on testattava kunnolla. Suomen puolustuksen on nostettava tasoaan. Omasta päästä on lähdettävä liikkeelle nopeammin ja jäähyjä on vähennettävä.

Päädystä ei tehdä maaleja, Aaltonen on vikkelä kaveri, mutta Suomen pitää saada enemmän laukauksia. Maaleja täytyy tulla myös kolmoskentältä. Lähtökohdat ovat todella kutkuttavat, sillä voittaja lähtee ykkösenä jatkosarjaan.

Tämäkin peli ratkaistaan erikoistilanteissa. Tuomarilinjasta ei tiedä näissä peleissä: mailaa saa käyttää erittäin paljon, mutta kiinnipitämiset otetaan tiukasti pois. Peli ratkeaa Suomen ylivoimaan, joka toimii hyvin. Granlund-Immonen-Kapanen pelaavat loistavasti yhteen. Kunhan pysymme poissa boksista, 5–5-pelissä Suomi pärjää varmasti ja Vehanen pelaa maalilla. Tämän vie Suomi, tulosvetoon 4–2.

Tikin vinkit
Venäjä–Slovakia 1
Suomi–Tshekki 1, tulosveto 4–2

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 28 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 5,1 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulation and Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com