TikTok lanseeraa Suomessa uusia markkinointipalveluja, jotka auttavat yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa

TikTok lanseeraa Suomessa tänään 23. marraskuuta uusia markkinointipalveluja, joiden avulla brändit voivat kehittyä tarinankertojina ja olla vuorovaikutuksessa TikTok-yhteisön kanssa. Uudet palvelut ovat TikTok for Business, TikTok Ads Manager ja TikTokin yhteistyö Shopifyn kanssa sekä tulevaan juhlakauteen valmistautumisessa auttava Holiday Guide. TikTok avasi Tukholmaan toimiston viime maaliskuussa ja nyt lanseerattavat palvelut vahvistavat TikTokin sitoutumista Pohjoismaihin.

TikTok julkistaa tänään useita palveluita, jotka auttavat kasvattamaan yrityksiä ympäri Suomen. Uudet markkinointipalvelut ovat osa TikTokin jatkuvaa tukea pohjoismaisille yrityksille. Aikaisemmin tänä vuonna TikTok avasi ensimmäisen pohjoismaisen toimistonsa Tukholmaan. Puolessa vuodessa toimisto on palkannut yli 40 markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijaa tukemaan yrityksiä ja brändejä markkinoinnin kehittämisessä TikTokissa ja kasvattamaan alustan tunnettuutta Pohjoismaissa.

- Pohjoismaiset yritykset ja yhteisö ylipäätään ovat hämmästyttäneet meidät vastaanotollaan. Luovuus ja tarinankerronta ovat TikTokin avaintekijöitä ja olemme jo nyt huomanneet, että täällä on vahvaa tahtoa ja taitoa niiden hyödyntämiseksi. Koska Pohjoismaat ovat erittäin luovia ja innovatiivisia, sopii TikTok yritysten aisapariksi kuin nenä päähän. Olemme erittäin innoissamme voidessamme palvella kaikenkokoisia yrityksiä Suomessa. Emme malta odottaa, että voimme auttaa yhä useampia yrityksiä tavoittamaan uusia yleisöjä ja kasvamaan, kertoo TiKTok Pohjoismaiden liiketoimintaratkaisujen johtaja Liv Sandberg

TikTok auttaa yrityksiä saavuttamaan tarinankertomisen taidon

TikTok for Business on kansainvälinen alusta, joka pitää sisällään kaikki nykyiset ja tulevat markkinointipalvelut yrityksille. Alusta tarjoaa brändeille ja markkinoijille työkaluja, joiden avulla olla luovia tarinankertojia sekä olla vuorovaikutuksessa TikTok-yhteisön kanssa.

TikTok Ads Manager tarjoaa yrityksille työkaluja, joiden avulla löytää uusia yleisöjä

TikTok Ads Manager on mainonnan itsepalvelualusta, joka tarjoaa kaikenkokoisille yrityksille työkaluja uusien yleisöjen sitouttamiseen. Ads Managerin kautta yritykset pääsevät hyödyntämään:

• Luovia työkaluja: TikTokilla on laaja valikoima luovia työkaluja, joiden avulla markkinoijat voivat hypätä mukaan TikTok-yhteisön luovuuteen ja aitouteen heille sopivalla tavalla. Jokaisella yrityksellä on tarina kerrottavanaan ja TikTokin luovat työkalut auttavat brändejä sen kertomisessa aidoimmalla mahdollisella tavalla.

• Joustavia budjetteja: TikTok Ads Manager on suunniteltu nopeaan käyttöönottoon osaamistasosta huolimatta. Joustavat budjetit antavat yrityksille mahdollisuuden muokata kulujaan milloin tahansa.

• Tehokasta kohdentamista: Älykkään kohdentamisen avulla yritykset voivat löytää uusia kiinnostuneita yleisöjä.

• Yritystileihin: TikTok lanseeraa myös yritystilit, jotka tarjoavat yrityksille räätälöityjä palveluja ja datankeräystä sekä vuorovaikutusta yleisön kanssa.

Yhteistyö Shopifyn kanssa mahdollistaa tehokkaan mainostamisen

Shopify on kaupankäyntialusta, jonka avulla kuka tahansa voi perustaa yrityksen ja verkkokaupan, jossa myydä tuotteitaan. Shopify-yhteistyö mahdollistaa suomalaisille pienyrittäjille luoda luovia ja sitouttavia mainoskampanjoita, jotka ovat tarkasti kohdennettu ja kasvattavat yritystä. Yhteistyö auttaa Shopify-kauppiaita olemaan vuorovaikutuksessa TikTok-yhteisön kanssa yksinkertaisella ja skaalautuvalla tavalla. Kauppiaat voivat nyt tehdä TikTokin sisältösyötteen sisälle videomainoksia, joissa on suora ostosmahdollisuus Shopifyssa ja kohdentaa ne vaivattomasti Euroopan TikTok-yhteisölle, johon kuuluu jo 100 miljoonaa henkilöä. Yhteistyön kohokohtia ovat:

• ”1-click” pixel: Shopifyn kauppiaat voivat asentaa tai yhdistää heidän TikTok Pixeliksi kutsutun koodinsa verkkosivuilleen löytääkseen uusia asiakkaita, optimoidakseen mainoskampanjoita sekä mitatakseen mainoksen tehokkuutta vain yhdellä klikkauksella. Konversioiden seuraaminen on nopeaa ja helppoa.

• TikTok-kampanjat samasta paikasta: Kauppiaat voivat luoda kampanjoita, kohdentaa yleisöjä sekä mitata tehokkuutta samasta paikasta.

• Luovuus on tehty helpoksi: TikTokin kautta Shopifyn kauppiaat voivat luoda jaettavia mainoksia, jotka resonoivat yhteisön kanssa. TikTokin luovat työkalut auttavat tekemään kauppiaiden tuotteista korkealaatuisia videoita muutamassa minuutissa.

• Edistynyt kohdentaminen: Uuden ominaisuuden avulla Shopify-kauppiaat pystyvät kohdentamaan videoitaan tehokkaammin muuttaakseen TikTok-mainokset paremmin verkkosivukonversioiksi sekä kasvattaakseen yleisöään uudelleenkohdentamisen avulla.

- Viimeisen kahden vuoden aikana olemme todistaneet sosiaalisen median kaupankäynnin valtavan kasvun. Yhä useammat ostajat ja erityisesti nuoremmat asiakkaat, etsivät jatkuvasti uusia brändejä ja tekevät ostopäätöksiä sosiaalisten alustojen kautta. Brändien on mukautettava liiketoimintaansa vastatakseen tähän muuttuvaan kuluttajakäyttäytymismalliin. Yhteistyö TikTokin kanssa avaa Shopify-kauppiaille Pohjoismaissa täysin uudenlaisen yleisön ja vapauttaa TikTokin täyden ostopotentiaalin, kertoo Shimona Mehta, Shopifyn EMEA-alueen toimitusjohtaja.

Kantarin kampanjatehokkuuden seurannan mukaan kuluttajien ostoaikomus TikTokin mainoksen nähtyään on 2,6 kertaa korkeampi kuin toimialan standardeissa. Suomessa yritykset käyttävät jo nyt TikTokin palveluita liiketoimintatavoitteensa saavuttamiseksi ja tulokset puhuvat puolestaan.

- Olemme hiljattain aloittaneet TikTok-mainonnan testaamisen Shopify-kaupassamme ja näemme jo nyt suurta potentiaalia uusien asiakkaiden kustannustehokkaalle tavoittamiselle. Monet mainoskanavat ruuhkautuvat ja kallistuvat, joten nopeasti kasvavana yrityksenä etsimme jatkuvasti uusia tapoja rakentaa bränditunnettuuttamme luovilla tavoilla valitussa kohderyhmässämme. TikTok mahdollistaa meille vastuullisten urheiluvaatteiden pääkohderyhmän eli nuorten aikuisten tavoittamisen, kertoo suomalaisen Weekendbeen perustaja Aissa Paronen.

TikTok julkaisee myös 2021 Holiday Creative Guide -oppaan auttaakseen pienyrityksiä pääsemään alkuun alustassa sopivasti ennen joulukautta. Opas sisältää selkeät ohjeistukset TikTok-tilin sekä hyvän sisällön luomiseen vain puhelimen sekä TikTokin omien muokkaustyökalujen avulla. Pk-yritykset, jotka ovat kiinnostuneita oppimaan lisää TikTokin käytöstä voivat osallistua myös juuri lanseerattuun SMB Academyyn. SMB Academy on neliosainen koulutusvideosarja, joka selkeyttää sovelluksen käyttöä yrityksille, jotka eivät aiemmin ole tutustuneet alustaan. Koulutus on tarkoitettu erityisesti eurooppalaisille pk-yrityksille sekä virastoille. SMB Academyn tavoitteena on antaa yrityksille tiedot ja työkalut, joita tarvitaan tullakseen luovaksi tarinankertojaksi ja menestyäkseen TikTokissa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
TikTok Nordics