Ulkomaiset matkaajat testaavat Suomen rentouttavimmat lomakohteet

Visit Finlandin Tour de Relax -kampanjassa yhdeksän keskieurooppalaista pariskuntaa testaa Suomen rentouttavimmat matkakohteet. Kampanja tekee Suomea tunnetuksi hyvinvointimatkailun kärkimaana, jossa on mahdollisuus nauttia ainutlaatuisesta saaristosta sekä pysähtyä puhtaan luonnon ja rauhoittavien elämysten äärellä.

Visit Finlandin Tour de Relax -kampanjassa yhdeksän aktiivista paria Saksasta, Ranskasta ja Italiasta saapuu heinäkuussa viettämään 10 stressitöntä päivää Suomen kesään. Pariskuntien matkaohjelmia yhdistää rentoutuminen nauttien saaristosta, luontoelämyksistä, hyvinvointihoidoista sekä ruoka- ja saunakulttuurista.

– Matkailijat kilpailevat kesän hitaimmassa seikkailussa stressin päihittämisessä ja rentoutumisessa. Suomen luonnon rauha ja ympäröivä hiljaisuus auttavat irtautumaan oravanpyörästä ja poistavat stressiä, kuten hyvin tiedämme. Tässä on merkittävä mahdollisuus Suomelle, sillä hyvinvointimatkailu on kansainvälisesti eniten kasvava matkailumuoto. Olemme koonneet FinRelax-tuotemanuaaliin ja myyntikanavia varten jo runsaasti muun muassa saunaelämyksiä ja erilaisia hoitoja sisältäviä tuotteita ja paketteja, mutta meillä on vielä paljon työtä. Meidän on tuotteistettava yhä enemmän ulkomaisille matkailijoille meille itsestään selviä asioita, kuten koskemattomassa luonnossa liikkumista, villiruokaa, saunaperinnettä ja erilaisia hoitoja, sanoo hyvinvointimatkailua kehittävän FinRelax-kasvuohjelman päällikkö Kiti Häkkinen Visit Finlandista.

Matkansa aikana parit mittaavat rentoutumistaan eri elämyksien parissa suomalaisella Moodmetric-sormuksella. Matkaohjelmissa testissä ovat rannikkoseudun matkakohteet aina Kotkasta Ouluun sekä Saimaan, Kuusamon, Kainuun ja Pohjois-Karjalan kohteet. Ohjelmien erikoisuuksia ovat muun muassa vierailu Bengtskärin ja Kylmäpihlajan majakoissa, öinen luontosafari Kuhmossa ja Pohjois-Karjalassa, saunajooga ja mutahoidot Kuusamon saunakierroksella, puuveneretki Linnansaaren kansallispuistossa Saimaalla sekä kalastus Merikarviassa. Matkailijat jakavat kokemuksiaan kotimaihinsa sosiaalisessa mediassa.

– Suomen ainutlaatuinen saaristo on monipuolinen matkailukohde, jota tehdään tunnetuksi Euroopan markkinoilla. Maailman mittakaavassa ainutlaatuinen rannikkoseutu Oulusta Vironlahdelle saakka on vielä kätketty helmi ulkomaisille matkailijoille. Etenkin Ahvenanmaa on alueena upea kohde. Olemme jo täksi kesäksi kehittäneet yhdessä paikallisten matkailuyritysten, ohjelmapalvelu- ja majoituspalveluyritysten kanssa kiinnostavia uusia kokonaisuuksia ulkomaisille matkanjärjestäjille, kertoo Visit Finlandin Merellinen saaristo -kasvuohjelman päällikkö Heli Saari.

Kesän hitain seikkailu alkaa 8.7. GetTogether-tilaisuudella Helsingissä ja päättyy 17.7. Helsinkiin. Kampanja toteutetaan yhteistyössä alueellisten matkailuorganisaatioiden ja -yritysten kanssa. Lisäksi yhteistyökumppanina ovat Europcar, Finnlines, Halti ja Moodmetric. FinRelax ja Merellinen saaristo ovat työ- ja elinkeinoministeriön rahoittamia kasvuohjelmia.

Tour de Relax lyhyesti:

• Tour de Relax on Visit Finlandin toteuttama kampanja, jossa on mukana yhdeksän paria Saksasta, Ranskasta ja Italiasta. Matkailijat saapuvat testaamaan Suomen rentouttavimmat lomakohteet.
  • Matkailijat valittiin Saksasta, Italiasta ja Ranskasta lukuisten hakemusten joukosta painottaen aktiivisuutta sosiaalisessa mediassa.
  • Kampanjassa on mukana yhdeksän aluetta: Ahvenanmaa, Helsingin itäinen alue, Helsingin läntinen alue, Turku, länsirannikko, Pohjanmaa, Saimaa, Pohjois-Karjala ja Kuusamo/Kainuu.
  • Visit Finlandin FinRelax -kasvuohjelman tavoitteena on tehdä Suomesta hyvinvointimatkailun kärkimaa.
  • Visit Finlandin Merellinen saaristo -kasvuohjelman tavoitteena on tehdä Suomen saaristoa ja rannikkoaluetta kansainvälisesti tunnetuksi ja houkuttelevaksi matkailukohteeksi.

Seuraa parien kokemuksia ja matkan etenemistä osoitteessa:

Kiti Häkkinen, ohjelmapäällikkö, FinRelax-ohjelma, Visit Finland, p. 050 453 4720, kiti.hakkinen@visitfinland.com
Heli Saari, ohjelmapäällikkö, Merellinen saaristo -ohjelma, Visit Finland, p. 040 564 2780, heli.saari@visitfinland.com

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuvan matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Ulkomaisten matkailijoiden Suomeen tuoma vientiin rinnastettava matkailutulo oli yli 4 miljardia euroa vuonna 2014. Visit Finland on osa Finpro Oy:tä. www.visitfinland.fi

Finpro auttaa suomalaisia pk-yrityksiä kansainvälistymään, hankkii Suomeen lisää ulkomaisia investointeja ja kasvattaa ulkomaisten matkailijoiden virtaa Suomeen. Finpron muodostavat Export Finland, Visit Finland ja Invest in Finland. Finpro on julkinen toimija, jonka 240 asiantuntijaa toimii 37 vientikeskuksessa 31 maassa ja 6 aluetoimistossa Suomessa. www.finpro.fi
Finpro – kasvua Suomeen

Team Finland -kumppanina Finpro hallinnoi lähes 40 merkittävää kasvuohjelmaa, kuten puhtaan teknologian Cleantech Finland, Food from Finland ja FinlandCare. Kasvuohjelmilla Team Finland auttaa satoja suomalaisyrityksiä kansainvälisille markkinoille ja houkuttelee investointeja maailmalta Suomeen. www.teamfinland.fi