Uuden Musiikin Kilpailu: Pää-Äijät suosikki Suomen viisuedustajaksi Tukholmaan

Suomen euroviisukarsintojen eli Uuden Musiikin Kilpailun 18 osallistujaa julkistettiin tänään. Ehdokkaiden joukossa on useita tuttuja nimiä. Peliyhtiö Unibet uskoo, että kilpailun voiton ja Suomen edustuspaikan Tukholmassa järjestettävissä Euroviisuissa nappaa Pää-Äijät.

Unibet uskoo Pää-Äijien Teflon Brothers -henkisen bilehurmoksen tuovan UMK-voiton. Pohjoisesta tulevat DJ:t JaBa ja Julmari saavat menevälle Shamppanjataivas-rallilleen kertoimen 3,50. Vedonlyönnin kakkosena on Lieminen kappaleellaan Pehmeiden arvojen vaalijat. Stigin mieleen tuovan tyylikkään pop-biisin kerroin on 4,00. Kärkikolmikon täydentää kovassa nosteessa tuoreella My Bass -hitillään olevan Sandhja. Hän saa kansainvälisen tason poppibiisilleen Sing It Away kertoimen 5,00.

Seuraavana UMK-voittokertoimissa ovat kertoimella 6,00 Cristal Snow biisillään Love Is Blind ja Barbe-Q-Barbies energisellä rock-kappaleellaan Let Me Out.

– Euroviisujen finaali on perinteisesti vuoden pelatuin viihdekohde Unibetilla. Uuden Musiikin Kilpailu on parin viime vuoden aikana nostanut myös karsintavaiheen suosiota vedonlyöjien keskuudessa. Esimerkiksi viime vuonna Pertti Kurikan Nimipäivät keräsi suuren määrän vedonlyöntiä taakseen jo tässä vaiheessa, Unibetin maajohtaja Antti Tikka kommentoi.

UMK:n tunnetummista nimistä Saara Aallon kisakappaleessa on potentiaalia, mutta se ei ehkä kuitenkaan onnistu kasvamaan euroviisumittoihin. Legendaarisen Einin Draamaa retroilee tyylikkäästi, mutta Unibet ei nosta Kaija Koo -hengistä biisiä vedonlyöntisuosikkien joukkoon. Aalto saa Unibetilta kertoimen 15,00, Eini kertoimen 12,00.

UMK-karsinnat käynnistyvät 6.2. Kolmesta karsintakisasta valitaan yhdeksän finalistia yleisöäänestyksellä. Finaalissa euroviisuedustajan valintaan vaikuttavat myös raatien antamat äänet.

Unibetin kertoimet

Tuuli Okkonen 51,00
Gusani Brothers 51,00

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka (at) unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä ja tarjoaa palveluita 22 kielellä. Unibet tarjoaa myös B2B-vedonlyöntipalveluja Kambi Sport Solutionsin kautta. Tällä hetkellä Unibetilla on reilut 10 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association). Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulationand Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.