Uusi IKEA-kuvasto – Suomen suurin sisustuslehti jakeluun

Ensimmäisen IKEA-kuvaston ilmestymisestä on kulunut 60 vuotta. Maailmanlaajuisesti kuvastoa painetaan lähes 200 miljoonaa kappaletta 41 maassa. Suomalaisille näistä jaetaan yli miljoona kappaletta, mikä tekee siitä Suomen suurimman sisustuslehden.

IKEA-kuvaston tarkoitus on tuoda inspiraatiota kodin sisustamiseen ja paremman arjen luomiseen. Edulliset, laadukkaat ja toimivat sisustustuotteet auttavat asiakkaita jokapäiväisen elämän hallitsemisessa. Kuvastossa esitellään noin 2 000 tuotetta IKEAn yli 10 000 tuotteen valikoimasta. Miljoonien suomalaisten lisäksi kuvastoa lukee tänäkin vuonna noin 400 miljoonaa ihmistä 28 eri kielellä ympäri maailmaa.

Uutta IKEA-kuvastoa jaetaan IKEA-tavarataloissa 27.8.2010 alkaen, ja sitä jaellaan koteihin pääkaupunkiseudulla ja Tampereen sekä Turun alueella elokuun aikana. Syyskuun puolivälistä lähtien kuvastoa saa myös R-kioskeista kautta maan.

Perinteisen kuvaston lisäksi internetissä julkaistaan virtuaalikuvasto ja ajankohtaista tietoa uutuustuotteista, tarjouksista ja palveluista IKEA-tavarataloissa. Sivustolta löytyy myös neuvoja ja vinkkejä persoonallisen, toimivan ja kauniin kodin sisustamiseksi.

Järkevämmät pakkaukset mahdollistavat alennetut hinnat

Suuremmat tuotantomäärät, parempi suunnittelu, materiaalien tehokkaampi käyttö ja markkinoiden järkevimmät pakkausratkaisut auttavat IKEAa pyrkimyksessään tarjota asiakkailleen parasta hinta-laatu-suhdetta tuotteissaan. Reilun kolmen sadan tuotteen hintaa on laskettu edellisvuodesta.

Yksi esimerkki koko ajan alenevista hinnoista on Ektorp-sohva, joka tänä vuonna maksaa alle kolme sataa euroa, kun vuonna 1997 hinta oli euroiksi muunnettuna lähes 700 euroa. Hinnan alennuksen mahdollisti tehokkaampi pakkausratkaisu.

Ektorp-sohvan uuden pakkausratkaisun edut:

• 6 866 kuorma-autoa vähemmän kuljetuksiin
  • 75 prosenttia vähemmän hiilidioksidipäästöjä
  • 50 prosenttia vähemmän pakkausmateriaaleja
  • 50 prosenttia vähemmän säilytystilaa IKEA-tavarataloissa
  • nopeammin koottavissa (5-10 minuutissa)
  • ja ennen kaikkea uusi edullisempi hinta

Lisätietoa:
Mona Keskitalo, Public Relations, IKEA Oy, puh: 044 291 3555, email: mona.keskitalo@ikea.com

IKEA-konsernin tavarataloja on 38 maassa kaiken kaikkiaan 341. Tavaratalot tarjoavat kaiken kodinsisustamiseen tarvittavan saman katon alta. Viime vuonna IKEA-tavarataloissa kävi 660 miljoonaa asiakasta. Konserni työllistää 130 000 työntekijää. Uutta IKEA-kuvastoa 2010 painettiin yhteensä 195 miljoonaa kappaletta 35 eri versiona 28 kielellä. Suomessa on neljä IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa ja Tampereella.