Ville Lyytikäinen: ManU taistelee, Chelsea vie mestaruuden

Veikkausliigassa FC Jokereita ja FC Hämeenlinnaa valmentanut Ville Lyytikäinen on peliyhtiö Unibetin jalkapalloasiantuntija. Ville antaa vinkkejä Valioliigaan, Mestareiden liigaan ja Veikkausliigaan. Lyytikäinen uskoo, että Valioliigan mestaruudesta kamppailevat tänäkin vuonna tiukimmin Chelsea ja Manchester United, ja lopulta pytyn vie jälleen lontoolaisseura. Unibet tarjoaa Chelsean mestaruudelle kerrointa 2,50.

Chelsea (mestaruuskerroin 2,50)

Siniset lontoolaiset voittivat viime vuonna pahimmat haastajansa keskinäisissä peleissään ja ansaitsivat mestaruutensa. Ballackin lähtö korvaantuu kotikonstein kun viime vuonna vain kolmetoista peliä pelannut Essien palaa takaisin vahvuuteen. Essien on liigan paras puolustava keskikenttäpelaaja, ja hänen mukanaolonsa vapauttaa tehokkaan Lampardin vielä enemmän hyökkäyssuuntaan.  Omistajan unelma Mestarien liigan voitosta vie kuitenkin voimia. Chelsean rinki ei ole – ainakaan vielä – valtavan laaja, ja etenkin alkukaudesta seura voi kontata MM-väsyneillä pelaajillaan. Siirtoikkuna sulkeutuu vasta kuun lopussa ja Chelsea vahvistunee, ratkaisevasti.

Manchester United (3,25)

Toinen suuri suosikki. Unitedin kannattajat odottivat kovia vahvistuksia niin keskikentälle kuin kärkeenkin, mutta pettyivät. MM-kisoissa flopannut Rooney tarvitsee parikseen maaleja mättävän hyökkääjän, jos Punaiset Paholaiset aikovat tosissaan taistella mestaruudesta. Keskikentän keskustassa viime kaudella läpilyöntinsä tehnyt Fletcher on paljon vartijana, sillä Scholesista ja Giggsistä ei voi olla enää mestaruusratkaisuihin, vai voiko? Jos United saa lunastettua viimeistä sopimusvuottaan Werder Bremenissä pelaavan Özilin, hyökkääjät löytävät tehonsa ja keskikentän Hargreaves palaa loukkaantumisista tasolleen, ManU voi yltää mihin tahansa. Jos ja jos, ManU on silti kova, aina!

Manchester City (6,00)

Jos naapurissa petyttiin kun tähtipelaajat eivät tulleet ManUun, niin kaupungin lentokentälle tähtiä tuli tasaisin väliajoin. Sininen City on kerännyt todellisen (ja kalliin) superjoukkueen uuden omistajansa öljyrahoilla. Kaikki ottaa kuitenkin aikansa ja jalkapallo on upea peli, sillä pelkällä rahalla ei marssita mestaruuteen. City tulee, mutta ei voita mestaruutta vielä tällä kaudella.

Liverpool (14,00)

Brittifutiksen paluu Hodgsonin myötä! Liverpool voi vahvistua rajusti tammikuussa uusien omistajien pumpatessa niin uskoa kuin rahaakin seuraan. Mestariksi? Ei tällä kaudella, mutta Liverpool on kova niin liigassa kuin Euroopassakin. Managerivelho vei viime kaudella Fulhamin finaaliin, ja Liverpool on materiaaliltaan aivan eri luokkaa. Liverpoolin kerroin neljän joukkoon pääsemisestä (2,60) kannattaa ehdottomasti hyödyntää.

Kaikki kertoimet: https://fi.unibet.com/betting/

Lisätietoja: Liisa Matinvesi, p. +44 78416 73391, liisa.matinvesi@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,1 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com