Voimasta virtaa Pohjois-Karjalaan eduskuntavaaliehdokkaiden vaalipaneeli

Muuttuneessa maailmanpoliittisessa tilanteessa Pohjois-Karjala on uusien haasteiden, mutta myös mahdollisuuksien äärellä. Pohjois-Karjala ja Joensuu sen veturina on nuorekas metsäpääkaupunki. Yli kolmasosa alueen asukkaista on alle 30-vuotiaita. Alueen puhdas luonto yhdistettynä luonnonvaroihin, koulutukseen, tutkimukseen ja alueen teollisuuteen sekä osaamiseen on vihreän siirtymän valttikortti. Itsestään ei uutta nousua tapahdu, ja kevään eduskuntavaaleissa ratkaistaan, millä keinoilla Pohjois-Karjalan pitovoima ja elinvoima saadaan nousuun.

Joensuun kaukolämpöverkoston ja CHP-laitoksen omistama energiakonserni Savon Voima kutsuu Pohjois-Karjalan eduskuntavaaliehdokkaat keskustelemaan alueen elinvoimasta ja energiasta vaalipaneeliin 13.3.2023.

Tilaisuudessa varadekaani ja professori Markku Hauta-Kasari Itä-Suomen yliopistosta saapuu pitämään teemaan johdattelevan alustuspuheenvuoron. Utran koulun nuoret oppilaat ovat puolestaan valmistelleet kysymyksiä eduskuntavaaliehdokkaille. Paneelissa pureudutaan alueen kärkiehdokkaiden kanssa Itä-Suomea koskeviin erityiskysymyksiin.

Paneelissa Kokoomusta edustaa toimitusjohtaja, varakansanedustaja Timo Elo. Keskustaa toista kauttaan tavoitteleva kansanedustaja Hanna Huttunen, SDP:tä toiselle kaudelle tähtäävä kansanedustaja Seppo Eskelinen ja Perussuomalaisia niin ikään toiselle kaudelle tähtäävä Sanna Antikainen. Paneelin juontaa paikallinen toimittaja Keimo Lehtiniemi. Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin. Paneeliin on varattu aikaa yleisökysymyksille.

Missä: Teatteriravintolan Lasiterassi, Rantakatu 20, 80100 Joensuu

Milloin: Eduskuntavaalitilaisuus Ma 13.3.2023 klo 15.00–16.15

Minna Vierimaa
Johtaja, henkilöstö, markkinointi ja viestintä
minna.vierimaa@savonvoima.fi
044 723 7222

Savon Voima on monipuolisia energiapalveluita tarjoava energiakonserni, jonka liiketoimintaa ovat sähkönsiirto, sähköntuotanto ja kaukolämpö. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2022 noin 232 miljoonaa euroa ja henkilöstöä konsernissa on noin 210. Savon Voiman muodostavat emoyhtiö Savon Voima Oyj ja sen tytäryhtiöt Savon Voima Verkko Oy ja Itä-Suomen Biomassa Oy. Konsernin omistaa kokonaan Savon Energiaholding Oy, jonka omistajia ovat 20 toimialueen kuntaa. Lue lisää: savonvoima.fi

Sähköä tuotetaan Savon Voiman 11 vesivoimalaitoksessa sekä sähkön ja lämmön yhteistuotantona Iisalmen, Pieksämän ja Joensuun voimalaitoksissa. Etenemme voimalla kohti hiilineutraalia tuotantoa. Sähkön tuotantomme on kokonaan hiilineutraalia vuoteen 2027 mennessä.

Suomen suurimpiin kaukolämmön tuottajiin kuuluvana yrityksenä, tarjoamme lämpöä 21 kaukolämpöverkossa, 13 kunnan alueella. Kaikkiaan uusiutuvien energianlähteiden osuus oli vuonna 2022 omassa tuotannossa 93 prosenttia.