Vuoden jouluhiteiksi kohoamassa tabletit, pelit ja terveystuotteet

Muistatko vielä piikkimaton? Tämän vuoden joululahjahitit nappaavat kiinni hiuksista, tehostavat verenkiertoa ja sekoittavat joulupuuron.

Gigantin markkinointipäällikkö Niko Sandström muistaa joulun, jona Suomi sekosi piikkimatoista, hierovien istuimien suosion ja tablettien rynnistyksen joulumarkkinoille.

”Tänä vuonna mielenkiinto jakautuu laajemmalle. Joululahjatuotteita löytyy myös kaikissa hintaluokissa hyvin erilaisiin tarpeisiin”, Sandström sanoo.

Tablettien ja kännyköiden suosio jatkuu myös tänä jouluna. Sandströmin mukaan tablettien valikoima on laajentunut nopeasti niin, että laitteita löytyy kaikenlaisille kukkaroille alle sadan euron tableteista noin 1000 euron laitteisiin asti. Myös tablettien tarvikkeiden, kuten suojakuorien ja näppäimistöjen suosio on kasvussa.

”Yhä useampi käyttää näppäimistöllä varustettua tablettia kannettavan tietokoneen lisäksi. Markkinoille on tullut myös taulutietokoneita, jotka ovat sekä kannettavia että tabletteja”, Sandström kertoo.

Terveys- ja hyvinvointituotteet tulevat ryminällä joulumarkkinoille

Terveyttä ja hyvinvointia ylläpitävät ja edistävät laitteet yleistyvät. Gigantissa terveystuotteiden uutuus on verenkierron tehostaja, jonka elektroniset impulssit stimuloivat jalkapohjien hermopäätteitä esimerkiksi televisiota katsellessa. Sen terveysvaikutukset on tutkittu kliinisesti, ja se auttaa esimerkiksi turvotukseen ja ehkäisee suonikohjujen syntymistä.

Istumatyöläinen tai vaikka isovanhempi ilahtuu aktiivisuusrannekkeesta, joka mittaa päivän arkiaktiivisuuden ja neuvoo, miten lisätä arkiliikuntaa.

Terveelliset elämäntavat näkyvät myös keittiössä. Mehulinkoa veikataan jo Ruotsissa vuoden jouluhitiksi, ja Sandström uskoo suosion näkyvän myös Suomessa. Parhaat mehulingot valmistavat hedelmistä ja vihanneksista jopa kaksi litraa mehua kerralla.

Kiireiseen keittiöön Sandström suosittelee kattilaan asetettavaa automaattisekoittajaa. Paristokäyttöinen sekoitin estää kastikkeen pohjaanpalamisen ja jättää kädet vapaaksi muun ruoan valmisteluun.

Lapsiperheissä iloitaan peleistä ja kuulokkeista

Teini-ikäisen saa tänä vuonna yllätettyä jykevillä kuulokkeilla, jotka ovat palanneet muotiin parin vuoden jälkeen. Sandströmin mukaan Gigantista kysytään erityisesti Beatsin kuulokkeita, joiden sisäänrakennetun mikrofonin ansiosta onnistuvat sekä puhelut että musiikin kuuntelu. Pipokammoiselle nuorelle voi lahjoittaa myös kuulokkeet sisäänsä kätkevät korvanlämmittimet ja kosketusnäytöllä toimivat sormikkaat.

Konsolipelien jouluhitteinä jatkavat vanhojen suosikkien uudet versiot, kuten Grand Theft Auto 5, Call of Duty: Ghosts sekä NHL 14. Leikki-ikäisten hitiksi Sandström veikkaa konsolipelejä, joita pelataan oikeilla lelufiguureilla konsoliin yhdistettävän pelialustan päällä.

”Disney Infinity ja Skylanders -peleissä voi yhdistää oman pelifiguurinsa eri pelimaailmoihin. Pelihahmon voi sitten viedä vaikka kaverin luokse ja jatkaa peliä siellä yhdessä”, Sandström kuvailee.

Kauniimpi joulu

Kauneustuotteiden myynti kasvaa joka joulun alla, Sandström kertoo. Tänä vuonna hitiksi on nousemassa niskalihaksia säästävä kiharrin, joka imaisee hiussuortuvan laitteen sisään ja laskee sen ulos kiharana, ilman käsin kierittämistä.

Miestentuotteiden uutuus on parranajokone, joka viilentää ihon kylmävastusten avulla.

”Toiminto on vähän kuin jääkaapissa – minkään osan erillistä jäähdytystä ei tarvita”, Sandström kuvailee.

Varmat lahjavalinnat vauvasta vaariin

• Vaimolle, äidille tai siskolle: Babyliss Curl Secret -automaattikiharrin, varavirtalähde älypuhelimiin
  • Miehelle, isälle, veljelle: Braun Cool Tech viilentävä parranajokone, Ipad Air, Samsung Galaxy Gear -älykello ja Samsung Galaxy Note -älypuhelin
  • Lapsille: Lelufiguurilla pelattavat konsolipelit Disney Infinity tai Skylanders
  • Nuorille: Beats by Dr. Dre -kuulokkeet (useita eri värejä), vuoden konsolipelihitit: GTA 5, Call of Duty: Ghosts, NHL 14 ja Fifa 14, edullinen ja suurella näytöllä varustettu Nokian Lumia 625
  • Isovanhemmille: Revitive IX -verenkierrontehostaja, Beurer FB14 jalkakylpy, Polar Loop aktiivisuusranneke
  • Koko perheelle: Smart LED-TV (Samsung, LG, Sony, Panasonic, Philips, JVC), Playstation 3, telakointiasemat kodin äänentoistoon (satoja vaihtoehtoja), Cupsolo-kapselikeitin, Microsoft Surface 2 -tabletti (ilmestyy 9.12.), HP Pavilion x2 -tietokone, joka on sekä kannettava että tabletti
  • Hyvän ruuan ystäville: OBH Nordica Sous Vide -kypsennin, Crock-Pot -haudutuspata, Chillfactor-jäätelökone, Stirr-automaattivatkain, OBH Nordica Food Sealer Anti Crush -tyhjiöpakkaaja

Gigantti, myyntipäällikkö Niko Sandström, puh. 040 848 9950, niko.sandstrom@gigantti.fi

Gigantti Oy Ab on Suomessa toimiva kodinkoneketju, jolla on 41 myymälää ja noin 1000 työntekijää. Yhtiön liikevaihto viime tilikautena oli 441 miljoonaa euroa. Myymälöiden lisäksi Gigantti myy tuotteitaan verkkokaupassaan www.gigantti.fi sekä puhelimitse. Gigantti on osa norjalaista Elkjøp-konsernia, jonka omistaa englantilainen DSG international plc. Lisätietoja www.gigantti.fi.