Kimmo Sasi aloittaa viestintätoimisto Pohjoisranta Burson-Marstellerin johtavana neuvonantajana 3.11.2016

Kimmo Sasilla on yli 30 vuoden monipuolinen kokemus niin kansanedustajan kuin ministerinkin tehtävistä. Hän tuntee päätöksenteon hyvät käytännöt ja valmisteluprosessit erittäin hyvin.

”Kimmo Sasi tuo meille politiikan korkeimman tason asiantuntemusta, jota hyödynnämme vaativissa hankkeissa. Sasi auttaa vahvistamaan tarjontaamme tuntuvasti”, kertoo Pohjoisranta B-M:n vaikuttajaviestinnän liiketoiminnasta vastaava johtaja Riku Cavadas.

Sasi kokee uuden tehtävänsä Pohjoisrannassa erittäin kiinnostavana, kun vaikuttajaviestintä toimialana kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia. Hän uskoo, että vastuullisesti hoidettu edunvalvonta on niin yritysten, päättäjien kuin lainsäädännönkin etu.

”Fiksut yritykset vahvistavat kilpailukykyään investoimalla pitkäjänteiseen ja vastuulliseen edunvalvontaan, jolla edistetään hyvän lainsäädännön valmistelua. Pohjoisranta on tutkitusti Suomen paras viestinnän ja maineenhallinnan asiantuntijatoimisto, joka tarjoaa asiakkailleen erittäin asiantuntevaa edunvalvontaa. Pohjoisrannan vaikuttajaviestinnän liiketoiminta on kasvanut kahden viime vuoden aikana johdonmukaisesti, ja koko ala elää kasvukautta. Olen erittäin innoissani yhteistyöstämme”, toteaa Kimmo Sasi.

Sasi toimi Kokoomuksen kansanedustajana 1983 lähtien yhtäjaksoisesti 32 vuoden ajan ja Tampereen kaupunginvaltuutettuna vuosina 1977-2001. Kansanedustaja-aikanaan Sasi toimi mm. valtiovarainvaliokunnan puheenjohtajana, perustuslakivaliokunnan puheenjohtajana, suuren valiokunnan varapuheenjohtajana ja Yleisradion hallintoneuvoston puheenjohtajana. Ennen ministeritehtäviään Sasi johti kokoomuksen eduskuntaryhmää. Sasi toimi Lipposen ensimmäisessä ja toisessa hallituksessa vuosina 1999-2003 liikenneministerinä sekä ulkomaankauppaministerinä. Sasi on koulutukseltaan oikeustieteiden kandidaatti, Master of Laws (Columbia University) ja diplomiekonomi.

Pohjoisrannan palvelualueisiin kuuluvat maineenhallinnan ja viestinnän konsultointi, vaikuttajaviestintä, sijoittajaviestintä, mediasuhteet, kriisiviestintä sekä tutkimukset ja analyysit. Pohjoisranta on osa Burson-Marsteller-viestintätoimistoketjua, joka kattaa 110 maata. Burson-Marsteller on osa maailman johtavaa viestintäpalveluyhtiö WPP:tä.

Kimmo Sasi, johtava neuvonantaja, Pohjoisranta B-M, 050 511 3148
Riku Cavadas, johtaja, Pohjoisranta B-M, 050 560 4205

Pohjoisranta Burson-Marsteller on viestinnän strateginen kumppani. Rakennamme asiakkaidemme mainetta ja saamme aikaan mitattavia tuloksia. Keskeisiin palvelualueisiimme kuuluvat maineen ja viestinnän strateginen konsultointi, mediasuhteet, vaikuttajaviestintä, sijoittaja- ja talousviestintä, kriisiviestintä sekä tutkimukset ja analyysit. Digitaalisuus on osana kaikkea tekemistämme. Olemme osa kansainvälistä Burson-Marsteller-viestintätoimistoketjua ja WPP-konsernia. Burson-Marstellerin verkosto kattaa 110 maata. Lisää tietoa www.burson-marsteller.fi