Pohjoisrannan uudeksi toimitusjohtajaksi Heikki Paija

Viestintätoimisto Pohjoisranta Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on kutsuttu KTM Heikki Paija, 44. Hän siirtyy Pohjoisrantaan Suomen IBM:n liikkeenjohdon konsultointiyksikön konsulttijohtajan tehtävästä. Pohjoisrannan pitkäaikainen toimitusjohtaja Jouni Heinonen jatkaa yhtiön palveluksessa kokopäivätoimisena hallituksen puheenjohtajana ja seniorikonsulttina.

Heikki Paija on työskennellyt myynnin ja johtamisen eri tehtävissä IBM:ssä vuodesta 1998 lähtien. Sitä ennen hän toimi liikkeenjohdon konsulttina noin kuuden vuoden ajan Mecrastor PricewaterhouseCoopersilla. Heikki Paija siirtyy Pohjoisrantaan IBM:n Global Business Services Strategy & Transformation -yksikön konsulttijohtajan tehtävästä.

”Pohjoisranta on kasvanut merkittäväksi maineenhallinnan ja viestinnän konsulttitoimistoksi. Nyt tavoitteena on laittaa uusi vaihde päälle ja lisätä vauhtia. Markkinajohtajuuden lisäksi Pohjoisranta haluaa vankistaa entisestään rooliaan asiakkaan strategisena kumppanina.  Maineenhallinta ja viestintä ovat yhä tärkeämpiä liikkeenjohdon osa-alueita. Uskon, että Heikki vahvistaa Pohjoisrannan liikkeenjohdon konsultointiosaamista merkittävästi. Sen lisäksi hänen pitkä kokemuksensa asiantuntijaorganisaation johtamisesta luo hyvän pohjan Pohjoisrannan kasvun vauhdittamisessa”, sanoo yli 13 vuotta Pohjoisrantaa johtanut Jouni Heinonen.

Heikki Paija aloittaa toimitusjohtajana 1.4.2011. Jouni Heinonen jatkaa Pohjoisrannassa kokopäivätoimisena hallituksen puheenjohtajana ja seniorikonsulttina.  Hallituksen nykyinen puheenjohtaja Hannu Virolainen jatkaa Pohjoisrannan hallituksessa varapuheenjohtajana.

”Kun hyvämaineinen asiantuntijaorganisaatio pyytää mukaan ja tähtää markkinaykköseksi, eihän sellaisesta tarjouksesta voi kieltäytyä. Myös Pohjoisrannan asiakaskunta ja ainutlaatuinen kulttuuri voimistivat kiinnostustani Pohjoisrantaa kohtaan. Omat kokemukseni liikkeenjohdon muutosprosesseissa ovat konkreettisesti osoittaneet, kuinka merkittävässä roolissa onnistunut viestintä on”, kertoo Heikki Paija.

Heikki Paija on valmistunut Helsingin kauppakorkeakoulusta pääaineenaan kansainvälinen markkinointi. Heikin perheeseen kuuluvat vaimo ja kaksi lasta. Hän asuu Kirkkonummella ja harrastaa beach volleyta.

Lisätietoja:

Jouni Heinonen, 040 500 0548 tai jouni.heinonen@pohjoisranta.fi

Heikki Paija, 040 545 4959 tai heikki.paija@gmail.com

www.pohjoisranta.fi

Pohjoisranta on vuonna 1995 perustettu liikkeenjohdon konsulttitoimisto, joka on erikoistunut maineenhallintaan ja viestintään.  Pohjoisranta rakentaa, vahvistaa ja suojelee asiakkaidensa mainetta. Pohjoisranta arvioitiin Suomen parhaaksi viestintätoimistoksi vuonna 2010* vahvuutenaan asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen, strateginen suunnittelu ja konsultointi. Pohjoisrannan liikevaihto on viisi miljoonaa euroa ja yrityksen palveluksessa on yli 40 työntekijää. Pohjoisranta on osa globaalia Burson-Marsteller-ketjua, joka kattaa lähes 100 maata.

*) Taloustutkimus: Viestintätoimistojen imagotutkimus 2010.