Tiki: Jokerit aloittaa playoffsit voitolla

SM-liigan playoffsit jyrähtävät käyntiin perjantaina. Unibetin lätkäexpertti, NHL-legenda Esa ”Tiki” Tikkanen odottaa ensimmäiseltä playoff-kierrokselta yllätyksiä Helsingissä ja Raumalla. Jokerit juhlivat Helsingissä ja Raumalla on luvassa KalPan maalikarkelot.

HIFK-Jokerit: Helsingin herruudesta kamppailee tasaväkinen kaksikko. Trilleri menee hermopeliksi ja maalivahdit ovat keskeisessä roolissa. Viime peleissä Jokerien kakkoskenttä on ollut liekeissä ja Jukka Hentunen on löytänyt maalijyvän. HIFK:n Kimmo Kuhta ja ikinuori Ville Peltonen takovat tasavarmasti tehopisteitä. HIFK on hienoinen ennakkosuosikki, mutta uskon ensimmäisessä ottelussa Jokerien vahvuuteen eli 2.

JYP-Ilves: JYP on yksi vahvoista finaaliehdokkaista. Joukkueella on tasavahva playoff-kokoonpano. Ilveksen viimeiset viisi ottelua runkosarjassa olivat sysimustat. Tupsukorvat ryhdistivät kuitenkin otteitaan ja veivät Kerholta selvät voitot. Playoffseissa kaikki on mahdollista ja nuorella ilveslaumalla on mahdollisuus yllättää. Luotan ennakkosuosikkiin ensimmäisessä ottelussa ja laitan tähän 1.

Lukko-KaIPa: Raumalaiset lähtevät vaikeasta asetelmasta ensimmäiseen otteluun. Lukko-maalivahti Mika Noronen kärsii edelleen rangaistustaan ja on ensimmäisessä ottelussa pelikiellossa. Pystyykö Antti Raanta olemaan joukkueensa viimeinen lukko? KalPa hakee pisteet Raumalta, joten tähän 2. Odotan runsasmaalista ottelua ja laitan tulosvetoon 2–5.

Ässät-Blues: Ässien koko kauden jatkunut hyvä vire on katkolla, kun Espoon Blues luistelee Poriin. Blues lähetti Kärpät kesälaitumella ja joukkue janoaa voittoa. Ässien hyökkääjät ovat löytäneet tehot oikeaan aikaa ja joukkue pelaa hyvää kiekkoa kotiluolassaan. Joukkueella on ennakkosuosikin paineet, mutta uskon ässälauman hermojen pitävän. Tähän 1.

Tikin vinkit perjantain playoffs-kierrokselle 18.3.

Perjantai 18.3.
HIFK-Jokerit  2
JYP-Ilves  1
Lukko-KaIPa  2 (tulosveto: 2–5)
Ässät-Blues  1

Unibetin kertoimet
HIFK-Jokerit  1,95  4,25  3,10
JYP-Ilves  1,42  5,10  5,90
Lukko-KaIPa  2,05  4,20  2,90
Ässät-Blues  1,82  4,25  3,50

Kaikki kertoimet https://fi.unibet.com/betting/

Antti Tikka, antti.tikka@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 28 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 5,1 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulation and Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.
Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com