Tiki: Venäjä liian kova pala Leijonille Moskovan turnauksessa

Kokenut Leijona-konkari Esa ”Tiki” Tikkanen toimii peliyhtiö Unibetin expertvihjaajana jääkiekon arvokisoissa ja Euro Hockey Tourilla. Tiki povaa Suomelle hyvää menestystä huomenna alkavassa Moskovan turnauksessa, mutta isäntämaa Venäjälle Leijonatkaan eivät mahda mitään. Venäjä on myös Unibetin voittajasuosikki kertoimella 1,25 Suomen kertoimen ollessa 6,00.

Vanha kunnon Izvestija-turnaus tunnetaan nykyään Channel One Cupina. Tunnelma on kuitenkin yhtä jäätävä kuin ennenkin, ja Venäjän karhu on jälleen suosikki kotikaukalossaan. Suomi pelasi kotiturnauksessaan vahvasti ja kaataa myös nyt aina vaarallisen Tsekin ja nuoren Ruotsin. Sunnuntain finaalitaistossa Venäjä on kuitenkin liian kova.

Suomen joukkueesta löytyy erittäin mielenkiintoisia nimiä: Suurin ilonaihe on Jere Karalahden paluu maajoukkueeseen erinomaisen liigasyksyn jälkeen. Onko Jerestä edelleen johtajaksi myös kansainvälisissä otteluissa? Hyökkäyspäässä erityisesti Janne Lahti on vahva ehdokas jopa MM-kisoihin, ja tämä on hänelle tärkeä näytön paikka. Sentteriosasto on J-P Hytösen, Petteri Wirtasen ja Perttu Lindgrenin johdolla vahva, ja hyökkäyksestä löytyy myös kovuutta Leo Komarovin ja Masi Marjamäen muodossa. Kaikkiaan Suomen kokoonpanossa on pirteä sekoitus kokemusta ja lahjakkaita nuoria.

Venäjä vie siis turnauksen, Suomi Ruotsin edeltä hopealle ja ailahteleva Tsekki jää jumboksi.

Unibetin kertoimet
Channel One Cup 16.–19.12.2010
Mikä joukkue voittaa?

Venäjä   1,25
Suomi  6,00
Tsekin tasavalta   7,00
Ruotsi   8,00

Lisätietoja: Nils Anden, nils.anden@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com