Uusi EnerKey nostaa energiajohtamisen tulokset esiin

Enegian kehittämä energiaraportoinnin palvelu EnerKey on uudistunut. Yhtiö on kehittänyt palvelua entistä enemmän energiaraportoinnista johtamisen suuntaan. Uusien ominaisuuksien ansiosta energiankäytön seurannasta ja johtamisesta tulee selkeämpää. Samalla mittaustietojen ja analyysien hyödyntäminen tehostuu.

Pohjoismaiden johtava energianhallinnan asiantuntijayritys Enegia on julkaissut uudistetun EnerKey energiaraportoinnin palvelun. Uudistuksella yritys haluaa tuoda selkeämmin esiin energiankäytön tehokkuuden ja johtamisen käyttäjälle.

Uudessa EnerKey-palvelussa on ominaisuuksia, joiden avulla energian käyttöä voi seurata entistä tarkemmin. Palvelu koostaa käyttäjälle automaattisesti kokonaiskuvan energian kulutuksesta, poikkeamista ja toimenpiteistä. Lisäksi palveluun on tulossa ominaisuuksia kustannusten seurantaan ja budjetointiin sekä vastuullisuusraportointiin, jotka edesauttavat energiankäytön seurantaa ja energiajohtamista.

– Uudistunut EnerKey edesauttaa selkeän kokonaiskuvan luomista energiankulutuksesta ja sen aiheuttamista kustannuksista. Käyttäjä voi seurata, mihin energiaa kuluu ja hakea raportin esimerkiksi viikkotasolla. Energia-alan asiantuntijat voivat hyödyntää uusia ominaisuuksia analyysien tekemiseen, jolloin mittaustiedoista saa kaiken hyödyn irti, Enegian ICT ja Digitalisaatio johtaja Katri Honkonen kertoo.

Analytiikka ja koneoppiminen tehostavat asiakkaiden liiketoimintaa

Enegia jatkaa palvelun kehittämistä voimakkaasti alkaneen vuoden aikana. Uusien ominaisuuksien ja modernien käyttöliittymätekniikoiden ansiosta tiedonhaku on tehokasta. Palvelua kehitetään tulevaisuudessa myös analytiikan ja koneoppimisen osalta, jotka antavat nostetta asiakkaiden liiketoimintaan.

– EnerKeyn taustalla on pitkä historia, ja meillä on valtava määrä mitattua dataa tietojärjestelmässämme, joten vertailuanalyysien tekeminen erityyppisten rakennusten välillä on kattavaa. Uudistuksen myötä EnerKeysta tulee laaja-alainen energiajohtamisen työkalu. Palvelu on toteutettu ISO 5001 -sertifioinnin mukaisesti, Honkonen toteaa.

Enegia julkaisee uusia ominaisuuksia palveluun tämän vuoden aikana. Ensimmäinen niistä saadaan käyttöön tammikuussa, kun kulutusennusteet ja kulutustavoitteet lisätään palveluun.

Lisätiedot:
Katri Honkonen, Vice President, ICT and Digitalisation, Enegia Group Oy, katri.honkonen@enegia.com, +358 50 384 3772

Enegia Group Oy on Pohjoismaiden johtava riippumaton energianhallinnan asiantuntijayritys. Tarjoamme energian hankintaan, myyntiin ja käytön tehostamiseen liittyviä ratkaisuja yrityksille, kiinteistönomistajille, energiayhtiöille ja julkiselle sektorille.