Pohjola Rakennus Oy Uusimaa rakentaa Eloisa-senioriasuntoja Espooseen

Report this content

Pohjola Rakennus Oy Uusimaa tuo konsernin kehittämän senioriasumisen mallin, Eloisan, nyt myös pääkaupunkiseudulle. Ensimmäisenä Pohjolan Eloisa –senioritalona aloitetaan As Oy Espoon Valapuiston rakentaminen Espoon keskukseen monipuolisten palvelujen ja hyvien liikenneyhteyksien tuntumaan.

As Oy Espoon Valapuiston rakennustyöt aloitetaan huhtikuussa 2014. Asukkaat pääsevät muuttamaan uusiin seniorikoteihinsa elokuussa 2015. Eloisa-senioriasunnoilla on selvästi kysyntää pääkaupunkiseudulla, sillä Valapuiston asunnoista on jo puolet varattuna. Asunnot ovat omistusasuntoja, ja niitä valmistuu kaikkiaan 70. Huoneistokoot ovat 32–110 neliötä.

Pohjolan Eloisa-kodit on tarkoitettu 55 vuoden ikään ehtineille pariskunnille tai yksin asujille, jotka voivat vuosien saatossa sopeuttaa kotinsa tiloja, tekniikkaa ja saatavilla olevia palveluja tarpeensa mukaan.

Eloisa-kodeissa on otettu erityisesti huomioon esteettömyys,  turvallisuus, yhteisöllisyys ja asumisen helppous.

As Oy Espoon Valapuistossa yhteisöllisyyttä tukee monipuoliseen käyttöön suunniteltu kerhohuone. Turvallisuutta parantavat muun muassa sprinklausjärjestelmä ja turvaliedet. Esteettömyys korostuu sekä asunnoissa, yhteisissä tiloissa että pihamaalla vahvemmin kuin voimassa olevat rakentamisen säädökset edellyttäisivät.

Valapuiston tulevat asukkaat asioivat helposti viereisessä kauppakeskus Entressessä sekä Espoon keskuksessa.

Asunto Oy Espoon Valapuisto, Valakuja 2, Espoo

• Vapaarahoitteinen Pohjolan Eloisa –mallin mukainen senioritalo
  • Kaksi erillistä 5-kerroksista rakennusta, 4 500 kerros-m2
  • 70 omistusasuntoa (32–110 m2), kaksi liiketilaa, autohalli
  • rakennusaika 4/2014–8/2015
  • Hankkeen kokonaisarvo 16,5 miljoonaa euroa
  • Rakennussuunnittelu Arkkitehtitoimisto Jukka Turtiainen Oy
  • Asuntojen myynti OP-Kiinteistökeskus

Kuvateksti

Pohjola Rakennus Oy kehittämä senioriasumisen malli, Eloisa, tulee nyt myös pääkaupunkiseudulle. Pohjola Rakennus Oy Uusimaa aloittaa ensimmäisenä Pohjolan Eloisa -senioritalona As Oy Espoon Valapuiston rakentamisen Espoon keskukseen.

Pohjola Rakennus Oy Uusimaa

Toimitusjohtaja Kim Bono

044 751 0100, kim.bono@pohjolarak.fi

www.pohjolarak.fi

Pohjolan Eloisa-kodit

Projektipäällikkö Henna Korpiniemi

050 517 7552, henna.korpiniemi@pohjolarak.fi

www.eloisakoti.fi

Pohjola Rakennus Oy Uusimaa on projektinjohto-mallilla toimiva, monipuolisen osaamisen rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani. Se on Pirkanmaalla toimivan, kotimaisen perheyhtiön Pohjola Rakennus Oy Sisä-Suomen tytäryhtiö, ja sen osaomistajina on yhtiön toimiva johto.

Pohjola Rakennus Oy Uusimaan vuoden 2014 liikevaihto tulee olemaan 25 miljoonaa euroa.

www.pohjolarak.fi