Pohjola Rakennus Oy Uusimaa rakentaa vuokra-asuntotalon LähiTapiolalle

Report this content

LähiTapiola Asuntorahasto Prime Ky on ostanut Pohjola Rakennus Oy Uusimaalta Asunto Oy Vantaan Topaasin koko osakekannan. Kaupan arvo on yli 15 miljoonaa euroa.

Pohjola Rakennus Oy Uusimaa toteuttaa Vantaan Topaasin LähiTapiolalle laadukkaaksi vuokrataloksi. Rakennustyöt aloitetaan huhtikuun alussa ja ne valmistuvat kesällä 2015.

Vantaan Kivistön uudella asuinalueella sijaitseva Topaasissa on 88 asuntoa. Kahdessa rakennusmassassa on yhteensä noin 4 400 huoneistoneliömetriä. Asuntojen pysäköintipaikat järjestetään alueelliseen pysäköintiyhtiöön.

– Hanke on Pohjola Rakennus -konsernin strategian mukainen ja vahvistaa Pohjola Rakennus Oy Uusimaan toiminnan käynnistämistä pääkaupunkiseudulla. Sopimus on myös erinomainen yhteistyön avaus valtakunnallisesti merkittävän asuntosijoittajan kanssa, toimitusjohtaja Kim Bono Pohjola Rakennus Oy Uusimaasta toteaa.

– LähiTapiolan tavoitteena on toteuttaa asuntoja paikoille, jossa julkiset kulkuvälineet ovat erinomaisia. Kivistöstä tulee hyvä asuinpaikka ja nyt hankittu talo ja siinä olevat asunnot tulevat olemaan korkeatasoisia, kiinteistörahastojohtaja Kim Särs LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy:stä kertoo.

Pohjolalla on vielä samassa korttelissa yksi tontti omaperusteiselle  omistusasuntotuotannolle. Sen rakentaminen alkaa suunnitelmien mukaan ensi kesän aikana.

Pohjola Rakennus Oy Uusimaa

Toimitusjohtaja Kim Bono
044 751 0100, kim.bono@pohjolarak.fi

Projektipäällikkö Antti Vilanen
040 162 6211, antti.vilanen@pohjolarak.fi

Pohjola Rakennus Oy Uusimaa on projektinjohto-mallilla toimiva, monipuolisen osaamisen rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani. Se on Pirkanmaalla toimivan, kotimaisen perheyhtiön Pohjola Rakennus Oy Sisä-Suomen tytäryhtiö, ja sen osaomistajina on yhtiön toimiva johto.

Pohjola Rakennus Oy Uusimaan vuoden 2014 liikevaihto tulee olemaan 25 miljoonaa euroa.

www.pohjolarak.fi