Pohjola Sairaalan myynti Pihlajalinnalle sai Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on hyväksynyt 14.1.2022 yrityskaupan, jossa Pohjola Vakuutus Oy myy Pohjola Sairaala Oy:n osakekannan kokonaisuudessaan Pihlajalinna-konserniin kuuluvalle Pihlajalinna Terveys Oy:lle. Pohjola Sairaala siirtyy Pihlajalinnan omistukseen 1.2.2022.

Pohjola Vakuutus keskittyy jatkossa ydinliiketoimintansa kehittämiseen. Yrityskaupan yhteydessä Pohjola Vakuutus ja Pihlajalinna solmivat pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen terveyspalveluiden tuottamisesta Pohjola Vakuutuksen asiakkaille. Nyt toteutettu kauppa ja yhteistyösopimus laajentavat Pohjola Vakuutuksen ja Pihlajalinnan yhteistyötä, mutta sillä ei ole vaikutusta Pohjola Vakuutuksen muihin terveystoimialan kumppanuuksiin.

OP:n viestintä, p. 010 252 8719, viestinta@op.fi