Pohjola Vakuutus lahjoittaa 9 600 lounasta vähävaraisille perheille

Lounas joka pöytään -kampanjan avulla halutaan auttaa vähävaraisia perheitä ja tukea ravintolayrittäjiä.

Lounaslahjoitukset annetaan perheille lounasseteleinä, jotka voi käyttää ravintoloissa ympäri Suomen. Kampanja toteutetaan yhdessä Hope ry:n kanssa ja lounassetelit luovutetaan perheille Hopen toimipisteiden kautta.

- Suosittelemme perheitä käyttämään lounassetelin paikallisen ravintolayrittäjän palveluihin, jolloin tuemme myös koronapandemian myötä haastavassa tilanteessa olevia ravintoloita, Pohjola Vakuutuksen tuotteista ja palveluista vastaava johtaja Antti Huhtala kertoo.

- Suomessa yli 110 000 lasta elää vähävaraisissa perheissä. Koronan myötä muun muassa työttömien määrä tuplaantui. Se tarkoittaa myös perheiden vaikeuksien syvenemistä, ja uusia perheitä on tipahtanut avuntarvitsijoiksi. Tänä vuonna myös aika ilman kouluruokailua on ollut erityisen pitkä, koska ensin korona piti koulut suljettuina ja melkein heti perään alkoivat kesälomat, Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila sanoo.

Koronapandemian vaikutukset näkyvät suomalaisessa yhteiskunnassa monin eri tavoin.

- Pohjola Vakuutus haluaa osaltaan olla mukana tuomassa iloa arjen keskelle, erityisesti nyt kun apua tarvitaan. Kannustamme myös muita yrityksiä lähtemään mukaan lahjoitukseen ja antamaan tukensa, Antti Huhtala kehottaa.

OP:n viestintä, p. 050 5239904, viestinta@op.fi