Polar ja Kempeleen Kiri tuotekehitysyhteistyöhön

Report this content

Polar Electro Oy ja Kempeleen Kirin miesten pesäpallojoukkue ovat tehneet yhteistyösopimuksen sykemittausharjoittelun ja -laitteiden testaamisesta. Teknologiayhteistyö on uutta pesäpallon saralla, samalla kehitetään uusia mittauslaitteita ja -tapoja.

"KeKi pitää yhteistyösopimusta erittäin merkittävänä. Pesäpallo on uutena lajina mukana valmennuksen ja seurannan kehittämisessä. KeKin miesten joukkue on hyvin innokas kokeilemaan uutta ohjelmistoa. Valmennusporras on tyytyväinen toimintojen kehittämiseen ja uusiin seurantamahdollisuuksiin. Yksilöllisen valmentamisen mahdollisuudet myös kasvavat merkittävästi," kertoo KeKin miesten manageri Sami Saloranta. KeKin miehet käyttävät TeamPro-järjestelmää harjoituksissa ja rannelaitteita muissa harjoitteissa sekä kokonaiskuormituksen ja unen seurannassa.

"Ennen ei ole pesiksestä mitattu sellaisia tietoja, mitä nyt pystytään tuomaan esille. Nyt testataan pesäpalloilijan sykettä, nopeutta, kiihtyvyyttä, matkaa ja paikkaa pelikentällä kilpailuolosuhteissa. Valmentajien kanssa ideoidaan eri seuranta- ja käyttömahdollisuuksia uusia tuotteita silmällä pitäen," kertoo Polarin tuotepäällikkö Vesa-Matti Suorsa.

Kesän pelien aikana on mahdollista seurata tietyn pelaajan sykettä ja saada tietoa esimerkiksi juostusta kilmometrimäärästä. Näitä tietoja voidaan valotaulun kautta näyttää yleisölle.

Polar Electro konsernin Brändi- ja viestintäpäällikkö Marjo Piirron mukaan erityisenä pontimena yhteistyöhön oli myös paikallisen, merkittävän laajaa junioritoimintaa tekevän, urheiluseuran tukeminen. "KeKin toimintaan kytkeytyvät helposti Polarin periaatteet kaikkien liikuttamisesta ja yksilöllisen harjoittelun tukemisesta".

Polarin syntyhistoria kytkeytyy myös Kempeleen Kiriin. Polarin perustaja professori Seppo Säynäjäkangas päätyi hiihtoladulla pohtimaan sykeseurannan mahdollisuutta. Keskustelukumppanina oli KeKin hiihtotoiminnassa vahvasti mukana oleva Pertti Sankilampi. Näiden keskustelujen pohjalta kehitettiin maailman ensimmäinen sykemittari.

Kempeleen Kiri

Polar

Vuonna 1977 perustettu Polar Electro kehitti ensimmäisen langattoman sykemittarin. Siitä lähtien Polar on ollut johtava sykemittareiden ja urheiluinstrumenttien valmistaja ihmisen fysiologian ja suorituskyvyn syvällisen ymmärryksen ansiosta. Läheinen yhteistyö urheiluinstituuttien ja alan muiden toimijoiden kanssa on tehnyt yrityksestä laajasti tunnetun edelläkävijän sykemittareiden sekä sykkeeseen perustuvien harjoitteluratkaisujen parissa.

Polar Electro Oy:n pääkonttori sijaitsee Kempeleessä. Yritys toimii kansainvälisesti yli 80 maassa ja sen tuotteita myydään yli 35 000 myyntipisteessä maailmanlaajuisesti. Polar Electro Finland Oy, Polar Electro Oy:n tytäryhtiö, tarjoaa asiakkailleen myynnin, markkinoinnin, jakelun ja jälkimarkkinoinnin tukea Suomessa. Polar Electro Finland Oy:n pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Palkitut Polar-harjoitustietokoneet ovat markkinoiden suosituimpia ympäri maailmaa. Nähdäksesi kuinka tuotteemme ja palvelumme voivat auttaa sinua saavuttamaan harjoitustavoitteesi ja kuinka voit tehdä omasta kuntoilustasi menestystarinan, lue lisää www.polar.com/fi

Avainsanat: