Polar-teknologiaa TPS:n pelaajien avuksi

Report this content

Polar ja TPS juniorijääkiekko ovat  tehneet yhteistyösopimuksen, jonka tavoitteena on kehittää juniorivalmennusta entistä yksilöllisempään suuntaan ja käyttää toiminnan tukena Polarin teknologiaa.

Polarilla on yli 10 vuoden historia joukkueurheilun sykkeenmittausjärjestelmien valmistajana. Polar Team Pro- ja muita Team –tuotteita käytetään yhdessä Polarin rannelaitteiden kanssa korkeimman tason ammattilaisorganisaatioissa ympäri maailmaa.

TPS tunnetaan kasvattajaseurana, jonka laadukas junioritoiminta on tuottanut useita kansainvälisen tason pelaajia.  Jotta lajin kasvaviin vaatimuksiin pystytään vastaamaan jatkossakin, hankki TPS juniorijääkiekko  A-, B-, ja C-junioreille Polar M400 -sykemittarit, joiden avulla päästään entistä yksilöllisemmin seuraamaan pelaajien harjoittelua, kuormituksen määrä ja levon tarvetta.  Joukkueharjoituksissa valmentajat voivat seurata pelaajien sykkeitä suoraan iPadin näytöltä. Tämä mahdollistaa nopean reagoinnin yksittäisen pelaajaan kuormitustilaan. On tärkeää , että pelaajat  oppivat myös itse tarkkailemaan kehonsa toimintaa. Mittari mahdollistaakin harjoitusten ulkopuolisen aktiivisuuden sekä kokonaiskuormituksen seuraamisen  Lisäksi pelaaja voi seurata  Polarin verkkopalvelussa perustietoa unen määrästä ja laadusta.

TPS-juniorijääkiekon taustalla vaikuttava Saku Koivu toteaa:  ”Käytin itse omalla peliurallani sykemittaria aktiivisesti  ja tiedän, että vain mittaamalla treenien kuormittavuutta voidaan tarkasti tietää harjoitellaanko niitä fyysisen suorituskyvyn osa-aluita kuin on tarkoitus. Meillä on tavoitteena, että TPS on Euroopan paras kasvattajaseura vuonna 2020,  ja sitä varten tarvitsemme myös parhaat mahdolliset välineet.  Polar mahdollistaa yhteistyömme kautta uusimman urheiluteknologiaan liittyvän tietotaidon ja välineet käyttöömme."

Polarin Ville Uronen kertoo, että tämän päivän joukkueurheilu on yhä enemmän yksilön valmentamista kaikilla valmennuksen osa-alueilla. "On uskallettava harjoituttaa pelaajia kovaa, mutta on myös huolehdittava riittävästä palautumisesta. TPS:llä on kova halu viedä valmennus uudelle tasolle, ja hienoa on  että voimme olla mukana prosessissa. Valmentajille pidetyssä Polar -koulutuksessa oli paikalla lähes 20 valmentajaa ja pyrimme pitämään heidät ajantasalla tuotteiden ja palveluiden kehittymisestä jatkossakin”, jatkaa Uronen.

Ville Uronen
Smart Coaching Manager
ville.uronen(at)polar.com

TPS (Turun Palloseura)

TPS on Suomen suurimpia urheiluseuroja ja juniorikasvattajia. Pelkästään TPS:n jääkiekossa on mukana edustusjoukkueen lisäksi yli 30 juniorijoukkuetta, jotka pitävät sisällään lähes 900 pelaajaa, 100 huoltajaa ja 150 valmentajaa ja joukkueenjohtajaa.

Polar

Vuonna 1977 perustettu Polar Electro kehitti ensimmäisen langattoman sykemittarin. Siitä lähtien Polar on ollut johtava sykemittareiden ja urheiluinstrumenttien valmistaja ihmisen fysiologian ja suorituskyvyn syvällisen ymmärryksen ansiosta. Läheinen yhteistyö urheiluinstituuttien ja alan muiden toimijoiden kanssa on tehnyt yrityksestä laajasti tunnetun edelläkävijän sykemittareiden sekä sykkeeseen perustuvien harjoitteluratkaisujen parissa.

Polar Electro Oy:n pääkonttori sijaitsee Kempeleessä. Yritys toimii kansainvälisesti yli 80 maassa ja sen tuotteita myydään yli 35 000 myyntipisteessä maailmanlaajuisesti. Polar Electro Finland Oy, Polar Electro Oy:n tytäryhtiö, tarjoaa asiakkailleen myynnin, markkinoinnin, jakelun ja jälkimarkkinoinnin tukea Suomessa. Polar Electro Finland Oy:n pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Palkitut Polar-harjoitustietokoneet ovat markkinoiden suosituimpia ympäri maailmaa. Nähdäksesi kuinka tuotteemme ja palvelumme voivat auttaa sinua saavuttamaan harjoitustavoitteesi ja kuinka voit tehdä omasta kuntoilustasi menestystarinan, lue lisää www.polar.com/fi

Avainsanat:

Lainaukset

Käytin itse omalla peliurallani sykemittaria aktiivisesti ja tiedän, että vain mittaamalla treenien kuormittavuutta voidaan tarkasti tietää harjoitellaanko niitä fyysisen suorituskyvyn osa-aluita kuin on tarkoitus.
TPS:n Saku Koivu