Ponsse avasi uuden huoltopalvelukeskuksen Joensuuhun

Noin 2,5 miljoonan euron investoinnin taustalla on markkinaosuuden sekä konekannan kasvu Itä-Suomessa sekä halu palvella asiakkaita entistäkin paremmin.

Joensuun modernin huoltopalvelukeskuksen myötä huollon laatu sekä tehokkuus parantuvat entisestään. Noin 1000 neliön palvelukeskuksesta löytyy kenttä- ja tietojärjestelmähuolto, varaosa- ja konemyynti, tekninen tuki sekä lisäksi myös reilu varaosavarasto ja Ponsse Shop. Huoltokorjaamo ja varaosavarasto samoissa tiloissa takaavat huoltojen lyhyen läpimenoajan ja tätä kautta mahdollisimman häiriöttömän puunkorjuun.

Työntekijöitä Joensuun palvelukeskuksessa on yhteensä 13. Uusien tilojen myötä henkilöstön koulutukseen panostetaan lisää ja henkilömäärää on mahdollisuus tarvittaessa kasvattaa.

”Uuden huoltopalvelukeskuksen myötä voimme tarjota asiakkaillemme entistäkin laadukkaamman palvelutason sekä varmistaa konehuollon nopean läpimenoajan. Varaosapuolella mahdollistuu lisäksi toimituspalvelu, jolloin asiakkaat voivat tehdä sujuvan palvelusopimuksen tarvikehankinnoista”, kertoo Ponsse Suomen maajohtaja Jani Liukkonen.

Palvelukeskus sijaitsee Joensuun Papinkankaalla valtatie 6:n varressa, noin kuusi kilometriä kaupungin keskustasta etelään.

”Sijainniksi valikoitui paikka, johon asiakkaidemme on helppo tulla kaikista ilmansuunnista”, Liukkonen lisää.

Suomen palveluverkostossa on yhteensä 24 toimipaikkaa, joissa työskentelee yhteensä noin 190 ammattilaista. Ponssen markkinaosuus Suomessa on 45 prosenttia.

Ponssen kansainvälinen huoltoverkosto koostuu 235 palvelukeskuksesta. Kaikki PONSSE-huoltopalvelukeskukset on sijoitettu sekä asiakkaiden toiminnan että logistiikan kannalta keskeisiin paikkoihin.

Jani Liukkonen, Ponsse Suomi, maajohtaja,
puh. 040 095 3847, jani.liukkonen@ponsse.com