Ponsse on yksityissijoittajien mielestä Suomen maineikkain pörssiyhtiö

Suomen Osakesäästäjien, Pörssisäätiön ja T-Median yhteistyössä toteuttaman tutkimuksen mukaan Ponsse on vuoden 2024 hyvämaineisin pörssiyhtiö. Tutkimuksessa selvitettiin yhteensä 80 pörssiyhtiön mainetta suomalaisten yksityissijoittajien keskuudessa. Ponsse on ainut erinomaisen maineen tasolle yltänyt yhtiö.

Hyvämaineisimpien pörssiyhtiöiden kärkikolmikkoon ylsivät Ponsse, KONE sekä Gofore ja Vaisala, kolmossijan jakaen. Mainetta tutkittiin touko-kesäkuussa 2024, ja tutkimukseen vastasi yhteensä 7 958 suomalaista yksityissijoittajaa. Tutkimuksessa jokaiselle yhtiölle laskettiin maineluku asteikolla 1–5. Kolmen kärkeen sijoittuneista pörssiyhtiöistä Ponssen maineluku oli 4,04, Koneen 3,98, Goforen 3,97 ja Vaisalan 3,97. Tänä vuonna Ponsse oli ainut erinomaisen maineen tasolle yltänyt yhtiö.

Tuotteilla ja palveluilla sekä hyvällä johtamisella on vaikutus sijoituspäätöksiin

Yksityissijoittajat pitivät pörssiyritysten maineen parhaimpina osa-alueina tuotteita ja palveluita. Tutkimuksessa kävi myös ilmi, että mielikuvat johtamisesta sekä tuotteiden ja palveluiden hinta-laatusuhteesta ohjaavat yksityissijoittajien käyttäytymistä talouden mielikuvan ohella.

”Tämä on hieno kunnianosoitus koko Ponsse-perheelle. Kiitämme tästä Ponsselle myönnetystä maininnasta. Uskon, että tässä näkyy meidän porukalla tekeminen asiakkaan parhaaksi. Muuttuvassa maailmassa on pysyttävä uusien trendien mukana ja pidettävä tuotteet ja palvelut kilpailukykyisinä”, kertoo Ponssen hallituksen puheenjohtaja Jarmo Vidgren.

Maine mitattiin Luottamus&Maine-tutkimusmallilla, jossa sitä arvioitiin yhteensä kahdeksan eri osa-alueen avulla: hallinto, talous, johtaminen, innovatiivisuus, vuorovaikutus, tuotteet & palvelut, työpaikka ja vastuullisuus. Lisätietoja tutkimuksesta voi lukea T-Median verkkosivuilta.

Lisätietoja, Ponsse Oyj, hallituksen puheenjohtaja, Jarmo Vidgren, +358 40 519 1486,
jarmo.vidgren@ponsse.com

Metsäkoneyrittäjä Einari Vidgren perusti yhtiön vuonna 1970, ja yhtiö on koko historiansa ajan ollut tavaralajimenetelmään perustuvien puunkorjuuratkaisujen edelläkävijä. Ponssen kotipaikka on Suomessa Vieremällä. Yrityksen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisella listalla.