Ponsse Scorpionin Future Cabin -ohjaamolle Fennia Prize Winner -muotoilupalkinto

PONSSE Scorpionin Future Cabin -ohjaamo on saanut yhden Suomen merkittävimmän muotoilukilpailun palkinnon. Ponssen lisäksi Fennia Prize Winner -tunnustuksen vastaanottivat myös Posti Group Oy, Nokian Raskaat Renkaat Oy ja Myssyfarmi Oy.

Future Cabin -ohjaamon suunnittelussa Fennia Prize -palkintoraati arvosti asiakkaiden palautteista tehtyä tuotekehitystä, jonka keskiössä oli metsäkoneen kuljettajan jaksaminen, viihtyvyys ja työskentelyolosuhteiden parantaminen. Palkitsemisperusteena oli lisäksi metsien hyvinvointia ja ympäristöä tukevat Ponssen vastuulliset ratkaisut.

”Asiakkailtamme saatu palaute on meille aina äärimmäisen tärkeä. Se on ohjannut työskentelyämme läpi historian ja tulee aina ohjaamaan. On todella hienoa, että Scorpionin Future Cabin -ohjaamo sai näin arvostetun muotoilupalkinnon. Kiitos tästä kuuluu asiakkaillemme, erinomaista työtä tehneelle projektiryhmälle ja suunnittelutoimisto Aivanille”, kertoo Ponssen teknologia- ja tuotekehitysjohtaja Juha Inberg.

Fennia Prize on yksi Suomen merkittävimmistä̈ muotoilukilpailuista. Kilpailun järjestävät Design Forum Finland ja Fennia yhdessä Patentti- ja rekisterihallituksen ja Elon kanssa. Kilpailussa palkitaan yrityksiä ja organisaatioita, jotka käyttävät muotoilua laaja-alaisesti liiketoiminnassaan, kuten esimerkiksi muun muassa tuotteissa, palveluissa tai liiketoimintakonsepteissa.

Fennia Prize Winner -muotoilupalkinnon vastaanottivat Ponssen lisäksi myös Posti Group Oyj palvelu-uudistuksesta, Nokian Raskaat Renkaat Oy, Nokian Tyres Ground King with Nokian Tyres Intuitu™ -älyrenkaista ja Myssyfarmi Oy Myssy-konseptista. Fennia Prize Grand Prix’n, joka on muotoilukilpailun merkittävin tunnustus, myönnettiin HEI Schools -varhaiskasvatuskonseptille.

Lisätietoa kilpailusta ja kaikkien palkittujen esittelyt löytyvät osoitteesta www.designforum.fi. Lehdistökuvat ovat ladattavissa osoitteessa www.designforum.fi/medialle/

Lisätietoja, Ponsse Oyj, teknologia- ja tuotekehitysjohtaja Juha Inberg, 0400 661 368, juha.inberg@ponsse.com