Ponssen tehdas laajenee

Ponssen tehdas laajenee

Ponsse investoi uusiin tuotantotiloihin Vieremällä. Uuden laajennuksen on tarkoitus valmistua vuoden kuluttua syksyllä. Uusien tilojen lisäksi tuotannon automaatioastetta nostetaan. Investoinnilla haetaan tuotteiden entistä korkeampaa laatua, tuottavuuden voimakasta kehitystä ja turvallista työympäristöä.

Laajennusinvestointi lähti liikkeelle Vieremällä tänään tontin raivauksella ja varsinainen rakentaminen alkaa syyskuun alussa.

”Investoinneilla varmistamme tuotteiden ja tuotannon laadun joka tilanteessa. Haemme lisää tuottavuutta ja joustavuutta. PONSSE-koneiden kysyntä on hyvällä tasolla ja metsäteollisuuden näkymät ovat myönteiset useilla markkina-alueillamme”, Ponsse Oyj:n toimitusjohtaja Juho Nummela kertoo.

Ponssella katsotaan investointeja talouden syklien yli ja investointi on jatkoa yhtiön pitkäjänteiselle kehittämiselle. Viimeisten viiden vuoden aikana Ponssella on investoitu tiloihin ja laitteisiin yhteensä 87 MEUR. Kahden seuraavan vuoden aikana tuotannon kehittämiseen investoidaan 28-32 MEUR.

Tila- ja laiteinvestointien ohella on Ponssella menossa voimakas vaihe toimintojen kehittämisessä. ”Ponsselainen tekemisen ote näkyy nyt vahvana. Maailman parhaiden metsäkoneiden tekemisessä ollaan tosissaan ja positiivinen Ponsse-henki huokuu koko verkostossa”, Juho Nummela sanoo.

Ponsse-konsernissa työskentelee noin 1400 työntekijää, joista noin 650 Ylä-Savon alueella Ponssen Vieremän tehtaalla ja Iisalmen huoltopalveluissa ja logistiikkakeskuksella.

Logistiikkakeskuksen laajennus eteen Iisalmessa

Ennätyksellinen investointivuosi näkyy myös Ponssen logistiikkakeskuksella Iisalmessa. Keväällä aloitettu laajennus lisää logistiikkakeskuksen tiloja yhteensä 2500 m2:llä. Vuonna 2013 valmistuneen rakennuksen laajennus on valmis tämän vuoden lokakuussa.

Logistiikkakeskus palvelee koko Ponssen kansainvälistä palveluverkostoa, johon kuuluu tällä hetkellä 160 huoltopalvelukeskusta.

Vieremällä 22. kesäkuuta 2016

Juho Nummela

LISÄTIETOJA: Juho Nummela, toimitusjohtaja, Ponsse Oyj, puh. 0400 495 690

KUVIA: www.ponsse.com/media-archive/images/events/2016
Ponssen Vieremän tehtaan laajennus lähti liikkeelle PONSSE ScorpionKing -harvesterilla. Kone luovutettiin samalla kangasniemeläiselle Veljekset Hokkanen Oy:lle. Luovutettava kone on yritykselle järjestyksessään viides Scorpion!