Liikennevakuutuslaki uudistuu: POP Vakuutuksella myös jatkossa Suomen korkein bonus

Liikennevakuutuslain uudistuksen myötä uudistuu myös POP Vakuutuksen liikennevakuutus. 1.1.2017 alkaen liikennevakuutuksen maksimibonus nousee 83 prosenttiin, joka on Suomen korkein bonus. Uuden liikennevakuutuksen lähtöbonus nousee 20 prosentista 40 prosenttiin. Myös kakkosautojen bonukset muuttuvat merkittävästi, sillä samat bonukset voi saada jatkossa vakuutuksenottajan kaikille autoille.

Kun liikennevakuutuslaki uudistuu vuoden vaihteessa, POP Vakuutus tarjoaa asiakkailleen entistäkin reilumman liikennevakuutuksen bonuksen. Jatkossa liikennevakuutuksen bonus on henkilökohtainen ja se muodostuu asiakkaan kaikkien ajoneuvolajikohtaisten vakuutus- ja vahinkohistoriatietojen perusteella. Maksimibonus nousee 77 prosentista 83 prosenttiin ja asiakas, jolla ei ole aiempaa vahinkohistoriaa, voi saada 40 prosentin lähtöbonuksen.

- Olemme tulleet tunnetuksi Suomen korkeimmasta liikennevakuutuksen maksimibonuksesta ja haluamme myös liikennevakuutuslain uudistumisen jälkeen palkita huolelliset kuskit reiluilla bonuksilla. Korkeat bonukset kannustavat vastuulliseen ja vahingottomaan ajamiseen, toteaa POP Vakuutuksen vt. toimitusjohtaja Marko Lindfors.

Ensi vuodesta alkaen bonukset myös kertyvät aiempaa nopeammin. 80 prosentin bonuksen saavuttaa jo kahdeksan vahingottoman ajovuoden jälkeen ja Suomen korkeimman maksimibonuksen saa, kun takana on yksitoista vahingotonta ajovuotta. Vahingon vaikutus bonukseen on myös jatkossa maltillinen ja yhdellä autolla aiheutettu vahinko vaikuttaa vain kyseisen auton bonukseen, ei asiakkaan kaikkien autojen bonuksiin.

Samat reilut bonukset myös kakkosautoille

Useamman auton omistajille POP Vakuutuksella on hyviä uutisia. Koska bonukset ovat ensi vuodesta alkaen henkilökohtaisia, vakuutuksenottajan kaikille autoille voi saada saman, parhaan bonuksen.

- Olemme jo aikaisemmin kehittäneet erityisesti kakkosautoille sopivan POP Auto Kilsa -vakuutuksen, jonka hinnoittelu perustuu vuoden aikana kertyneisiin ajokilometreihin. Jatkossa kakkosautoille voi saada myös samat parhaat bonukset kuin vakuutuksenottajan eniten ajokilometrejä kerryttävässä autossa on, Lindfors kertoo uudistuksesta.

Uusi liikennevakuutus tulee myyntiin heti vuoden vaihteen jälkeen kaikille henkilöasiakkaiden autoille ja moottoripyörille. Voimassa olevat vakuutukset pysyvät voimassa sellaisinaan, yhä edullisilla hinnoilla ja bonuksilla. Nykyiset POP Vakuutuksen asiakkaat voivat kuitenkin halutessaan myös vaihtaa voimassa olevan vakuutuksen uuteen liikennevakuutukseen.

Näin POP Vakuutuksen liikennevakuutus uudistuu

• Bonus on jatkossa henkilökohtainen, ei ajoneuvokohtainen, kuten aiemmin.
  • Maksimibonus on 83 % ja lähtöbonus ilman aiempaa vahinkohistoriaa 40 %, joka on Suomen korkein lähtöbonus.
  • Asiakas voi saada saman bonuksen kaikille vakuuttamilleen autoille tai moottoripyörille, myös ns. kakkosautoille. Autoilla ja moottoripyörillä on kuitenkin omat bonusjärjestelmänsä, joten niille ei voi automaattisesti saada samoja bonuksia.
  • 80 % bonukset voi saavuttaa jo kahdeksan vahingottoman ajovuoden jälkeen. Maksimibonuksen 83 % saavuttaa yhdentoista vahingottoman ajovuoden jälkeen.
  • Yhdelle POP Vakuutuksessa vakuutetulle autolle sattunut vahinko vaikuttaa vain kyseisen auton bonuksiin, ei kaikkien yhtiössämme vakuutettujen autojen bonuksiin.

POP Vakuutus on uuden ajan suomalainen digivakuutusyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen selkeitä ja edullisia vahinkovakuutuksia verkossa. POP Vakuutuksen valtteja ovat ymmärrettävä viestintä, totuttua paremmat verkko- ja mobiilipalvelut sekä mutkaton asiakaspalvelu. POP Vakuutus on Suomen Vahinkovakuutus Oy:n markkinointinimi.

Lisätietoja POP Vakuutuksen uudesta liikennevakuutuksesta osoitteessa www.popvakuutus.fi

Median yhteydenotot:

Helena Tielinen, helena.tielinen@suomenvahinkovakuutus.fi, +358 (0)40 8372 431.