POP Vakuutus halvin Helsingin Sanomien autovakuutusvertailussa

Helsingin Sanomat julkaisi 28.2.2017 suuren autovakuutusvertailun, jossa vertaillaan lakisääteisen liikennevakuutuksen hintoja ja ehtoja vuodenvaihteen liikennevakuutuslain uudistumisen jälkeen. Vertailussa on mukana seitsemän vakuutusyhtiötä.

Lähes kaikki vakuutusyhtiöt ovat julkistaneet uuden liikennevakuutuksensa sisällön ja muutama, kuten POP Vakuutus, on jo vuoden alusta lähtien myynyt uudistunutta liikennevakuutusta.

Helsingin Sanomien vertailussa laskettiin hinta helsinkiläiselle 40-vuotiaalle kuljettajalle, jolla on ollut ajokortti ja liikennevakuutus 20 vuotta. Kuljettaja on ajanut 10 vuotta vahingoitta. Auto, jolle vakuutuksen hinta laskettiin, on vuoden 2012 Skoda Oktavia 1.4 TSI Elegance Plus.

POP Vakuutus oli vertailussa selkeästi halvin vakuutusyhtiö. Jos autolle laskettiin hinta vähän ajaville tarkoitetun POP Auto Kilsa -vakuutuksen kanssa, jonka hinnoitteluperusteena ovat ajetut kilometrit, hintaero muihin yhtiöihin oli selkein. POP Vakuutus pysyi kuitenkin edullisimpana myös, kun hinta laskettiin tavalliselle autovakuutukselle.

Helena Tielinen
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö