“75 vuotta Porschen urheiluautoja” -juhlalähetys 8.6.2023

Porsche juhlii menestystarinaansa, jonka tunnusomaisia piirteitä ovat pioneerihenki, insinööritaidon ymmärrys ja rohkeus. 75 vuotta sitten Ferry Porsche toteutti unelmiensa urheiluauton – Porsche 356 No.1 Roadsterin – hän ja hänen tiiminsä loi perustan Porschen legendalle.

Kesäkuun 8. päivänä vuonna 1948 malli sai virallisen käyttöluvan. Samana päivänä 75 vuotta myöhemmin Porsche juhlii merkkipäivänsä ja historiaansa yhdessä kutsuvieraiden ja muiden merkkihenkilöiden ja joidenkin median edustajien kanssa. Urheiluautovalmistaja kutsuu myös koko maailman seuraamaan juhlintaa verkkolähetyksen kautta.

Lähetys alkaa klo 22.40 (Suomen aikaa), lähetyskielinä ovat englanti ja saksa. Juhlallisuudet sisältävät mm. vaikuttavia musiikkiesityksiä, valoja ja koreografiaa. Tunnin mittaisen tapahtuman aikana urheiluautovalmistaja näyttää myös ensisilmäyksen tulevaisuuden urheiluautosta. Tapahtumassa on viisi teemanäytöstä: perintö, ajan henki, suorituskyky, pioneerihenki ja unelmat – joita juhlitaan yhdessä nykyajan henkilöiden,  brändilähettiläiden ja Porsche-unelmoijien kanssa sekä 75-vuotisen historian aikana lanseerattujen autojen kanssa. Fanit ja harrastajat ympäri maailman kutsutaan osallistumaan juhlallisuuksiin verkkolähetyksen ja kuvaruutujensa välityksellä, kun Porsche käynnistää laajamittaisen ja erityisen “Driven by Dreams. 75 years of Porsche Sports Cars” -näytöksen. Seuraavana päivänä, 9.6.2023, Porsche-museon näyttely aukeaa yleisölle.

Verkkolähetystä voi seurata seuraavista kanavista 8.6.2023 klo 22.40 alkaen (Suomen aikaa)

Porsche Newsroom – newsroom.porsche.com
Porsche NewsTV – newstv.porsche.com