Jukka Honkavuori jatkaa kovatasoisessa Porsche Supercupissa

Rovaniemeläinen, moninkertainen rata-autoilun Suomen mestari Jukka Honkavuori jatkaa kaudella 2023 Porsche Mobil 1 Supercup -sarjassa. Vuoden alussa Dubain 24 tunnin kilpailuun osallistunut Honkavuori ajoi viime kaudella sveitsiläisessä tallissa, mutta tulevalle kaudelle Honkavuori on allekirjoittanut sopimuksen ranskalaisen Martinet by Almeras -tallin kanssa.

Honkavuori ajoi ensimmäiset testikierrokset uuden tallin kanssa jo maaliskuun alussa Silverstonen radalla Isossa-Britanniassa. ”Odotan innolla tulevaa kautta. Jo testeissä kävi ilmi, että koko tallin henkilökunnalla on motivaatio kohdallaan ja halu menestyä. Martinet by Almeras on ollut vahva talli sarjassa jo pitkän aikaa ja olen varma, että yhdessä saadaan tuloksia aikaseksi”, valottaa Honkavuori sopimusneuvottelujaan.

Kalenteri on tiivis, mutta antaa tilaa muille kilpailu- ja testipäiville. ”Mm. Le Mansin 24 tunnin kisa on ollut haaveena ja tavoitteena jo pitkään”, Honkavuori toteaa. Tuo kisahan ajetaan tänä vuonna 10.-11. elokuuta.

Supercupissa ajetaan kahdeksan kisaviikonloppua sen käynnistyessä 19.-21. toukokuuta Italiassa Imolan radalla. Viralliset testit ovat jo huhtikuun alussa samalla radalla.

”Tavoitteena tänä vuonna on ehdottomasti nousta podiumille. Sarja näyttää olevan ilmoittautumisten perusteella kovatasoisempi kuin koskaan”, Honkavuori analysoi.

Honkavuoren pääyhteistyökumppanina säilyy Ganea Group, jota johtaa moottoriurheilumies Igor Ganea. ”Uuteen kauteen valmistautumista helpottaa paljon kun taustalla on motivoitunut tiimi ja tutut taustahenkilöt.”

Ajokalustona on Porsche 911 GT3 Cup (992), joka on 510 hevosvoimainen ratatykki. Autossa ei ole minkäänlaisia ajoavustimia (ABS, traction control), joka luo lisämausteensa kilpailuihin.

Porsche Mobil 1 Supercup on yksimerkkiluokkien nopein, kovatasoisin ja arvostetuin kilpa-sarja, joka kiertää Formula 1 sarjan oheisluokkana samat kilpailuviikonloput. Sarjassa on ajanut Honkavuoren lisäksi 5 suomalaista, joista Mika Häkkinen onnistui nappaamaan kaksi voittoa vuonna 1993. Honkavuori on koko sarjan ajaneista suomalaisista menestynein.

Porsche Supercupin osakilpailut:
19.-21.5. Imola, Italia
26.-28.5. Monaco, Monaco
30.6.-2.7. Spielberg, Itävalta
7.-9.7. Silverstone, Britannia
21.-23.7. Budapest, Unkari
28.-30.7. Spa-Francorchamps, Belgia
25.-27.8. Zandvoort, Alankomaat
1.-3.9. Monza, Italia

Lisätietoja: Jukka Honkavuori, jukka.honkavuori@windowslive.com, +358 44 550 8101.