Porsche-kuljettajakokemus uudessa Panamerassa

• Uusi, kuljettajakeskeinen sisustuskonsepti
  • Intuitiivinen Porsche Driver Experience -ohjauskonsepti
  • Uusi digitaalinen kokemus erillisellä matkustajanäytöllä
  • Ylellinen, urheilullinen ja moderni sisustus
  • Lisää mukavuutta ja laajemmat yksilöintimahdollisuudet

Ohjauskonsepti, jota Porsche käyttää nyt uudessa Panamerassa, on innovatiivinen ja intuitiivinen: Porsche Driver Experience asettaa kuljettajan keskiöön ja luo täydellisen tasapainon analogisten ja digitaalisten elementtien välille. Luksusluokan sedanin urheiluautolle on ominaista erityisen laadukas ja erittäin urheilullinen sisätunnelma.

Uuden sukupolven Porsche Panamera, joka esitellään yleisölle 24.11.2023, sisältää kuljettajakeskeisen Porsche Driver Experience -ohjauskonseptin. Konsepti esiteltiin ensimmäisen kerran Taycanissa. Se tarjoaa täysin digitaalisen näytön, laajan valikoiman yksilöintivaihtoehtoja ja intuitiivisen käytön. Konseptin keskeinen piirre on ohjauspyörän välittömässä läheisyydessä sijaitsevien ajamiseen liittyvien ohjauselementtien ryhmittely. Kaikki perustoiminnot ovat kuljettajan käytettävissä nopeasti ja intuitiivisesti. Tämä yksinkertaistaa uuden Panameran käyttöä kaikissa ajotilanteissa ja erityisesti dynaamisen ajon aikana.

Kuljettajakeskeisyys näkyy lukuisissa yksityiskohdissa. Porsche esimerkiksi sijoittaa vipukytkimen mittariston tarjoamissa vaihtoehdoissa navigointia varten ja tilakytkimen ajo-ohjelmien valintaa varten suoraan ohjauspyörään. Vaihteenvalitsin sijaitsee suoraan sen vieressä. Tämä päätös avaa tilaa keskikonsolissa tyylikkäälle ilmastoinnin ohjauspaneelille, joka yhdistää kosketuspinnat ja fyysiset kytkimet ratkaisuksi, joka on yhtä intuitiivinen kuin elegantti. Keskikonsoliin on asennettu uudet, täysin rivattomat ja sähköisesti säädettävät tuuletusaukot. Pelkällä napin painalluksella on mahdollista vaihtaa useiden esikonfiguroitujen ja yksilöllisten ilmastointitilojen välillä. Lisäksi keskikonsolin säilytyslokero tarjoaa aiempaa enemmän tilaa.

Digitaalinen, vapaasti seisova mittaristo korostaa kuljettajakeskeisyyttä. Kaareva näyttö on 12,6 tuumaa. Porsche ryhmittelee siinä näkyvät ajotiedot selkeästi kolmeen alueeseen, joille on mahdollista tehdä erilaisia konfiguraatioita varustelusta ja valitusta näkymästä riippuen. Lisävarusteena saatavaa Head-Up Display -heijatusnäyttöä voidaan ohjata suoraan urheiluohjauspyörästä.

Selkeä muotoilu ja ylelliset materiaalit luovat laadukkaan ja urheilullisen tunnelman uuden Panameran sisustukseen. Uusi sisustuskonsepti tekee vaikutuksen muodollisella jatkuvuudellaan, joka ulottuu keskikonsolista ohjauspaneeliin ja uuden Panameran oviin. Yhdessä keskikonsolin jyrkän nousun kanssa se on yksi Panameran ohjaamon määrittelevistä ominaisuuksista. Ensimmäistä kertaa Porsche varustaa mallin koko paneelin mittaisella, yhtenäisellä tunnelmavalaistuksella, mikä korostaa ajoneuvon leveyttä. Kaikki Panamera-mallien istuimet ovat nyt entistä mukavampia parannettujen istuinvaahtomuovimateriaalien ansiosta, jotka lisäävät mukavuutta ja lisäävät joustavuutta. Panameran executive-malleissa on myös uusi muotoiltu takaistuinjärjestelmä, joka tarjoaa optimoidun istuma-asennon. Tämä varmistaa, että takamatkustajat saapuvat perille entistä levänneemmin pitkien ajomatkojen jälkeen.

Uuden Panameran väri- ja materiaalivaihtoehdot perustuvat erityisen hienoihin materiaaleihin ja laajaan valikoimaan kaksivärisiä malleja. Yhteensopivat sisustus- ja korostusvaihtoehdot viimeistelevät tunnelmaa entisestään, ja joitakin niistä tarjoaa Porsche Exclusive Manufaktur. Ensimmäistä kertaa Porsche tarjoaa Panamerassa myös nahkattomia vaihtoehtoja, joissa yhdistyvät erityisen urheilulliset materiaalit, kuten Race-Tex- ja Pepita-kangas.