Porsche Panamera Turbo Sonderwunsch debytoi Shanghaissa

• Ainutkertainen auto esittelee Sonderwunsch-ohjelman mahdollisuudet
  • Uuden Panameran ulkonäkö on räätälöity viimeistä yksityiskohtaa myöten
  • Ainutlaatuista värisuunnittelua ja erittäin korkealaatuista käsityötä

Panameran kolmas sukupolvi esitetään ainutlaatuisessa muodossa. Tämän täysin uudistetun mallin rinnalla Porsche esitteli erityisesti luodun ainutkertaisen auton Shanghaissa. Panamera Turbo Sonderwunsch kiinnittää huomion yksityiskohtiin, jolla Porsche Exclusive Manufaktur toteuttaa Sonderwunsch-ohjelmaa. Tämä erittäin eksklusiivinen, ainutlaatuinen auto visualisoi miltä täysin henkilökohtainen Sonderwunsch-asiakkaan unelmaurheiluauto voisi näyttää.

Yksilöllisyys on modernin ylellisyyden erityinen muoto. Tästä syystä uusi Panamera on saatavana tehtaalta laajalla valikoimalla värejä, verhoiluja, somisteita ja autoa korostavia yksityiskohtia. Porsche tarjoaa asiakkailleen erityisen Sonderwunsch-ohjelman. Se on luotu asiakkaille, joilla on entistä yksilöllisempiä ja erittäin eksklusiivisempia odotuksia henkilökohtaisesta unelma-autostaan. Tämä sisältää konsultointia, suunnittelua ja asiantuntevaa räätälöityjen väri- ja materiaalitoiveiden toteuttamista sekä jopa räätälöityjen kertaluonteisten tuotteiden valmistamista. Porsche esitteli Sonderwunsch-ohjelman rajattomat vaihtoehdot uuden Panameran maailmanensi-illan yhteydessä Shanghaissa.

”Asiakkaamme arvostavat mahdollisuutta lisätä henkilökohtaisen silauksen autonsa suunnitteluun. Uuteen Panamera Turbo E-Hybridiin perustuva Panamera Turbo Sonderwunsch osoittaa, kuinka joustavasti ja tarkasti voimme toteuttaa nämä toiveet asiakkaan unelman visiona. Erityisesti luodut värisävyt, yksilölliset korostukset ja suunnittelu viimeistä yksityiskohtaa myöten ovat tehneet Panamerasta aidosti ainutlaatuisen auton”, sanoi myynti- ja markkinointijohtaja Detlev von Platen. ”Auton ulkonäön ovat suunnitelleet Style Porsche- ja Exclusive Manufaktur -yksiköiden asiantuntijat. Sisustus on jätetty tarkoituksella keskeneräiseksi ensi vuotta varten. Tämä ainutkertainen auto inspiroi ihmisiä toteuttamaan oman hyvin henkilökohtaisen unelmansa erittäin yksilöllisestä Panamerasta."

Porsche Exclusive Manufaktur on maalannut inspiraatiomallin kaksisävyiseksi, joka perustuu autoon erityisesti luotuun värisävyyn: Leblon Violet Metallic. Tässä violetissa värisävyssä on aavistus kastanjaa. Style Porsche- ja Exclusive Manufaktur -yksiköiden asiantuntijat hyödyntävät monimutkaista tuotantotekniikkaa, jossa silmiinpistävä väri haalistuu tasaiseksi mustaksi auton alemmassa kolmanneksessa. Oven kynnykset sekä etu- ja takaspoilerin reunat ovat mustat. Sävytetyt ajovalot, takavalot ja ikkunat toistavat teemaa ja pakoputket ovat Bronziten väriset. Sonderwunsch Panamera Turbon kirkas lakka sisältää aidolla kullalla höyrystettyjä hiutaleita, jotka luovat ensiluokkaisen ilmeen syvyydellään. Ulkopuolella auton sivulla kulkee raita: väri on uudelleen kehitetty Avium Metallic, ja siihen on myös integroitu Sonderwunsch-logo. Myös 21 tuuman vanteiden pinta ja sivuikkunoiden kehykset on viimeistelty Avium Metallic -värillä. Käsityötaito ja yksityiskohtiin keskittyminen näkyvät huolellisesti viimeistellyissä logoissa auton takaosassa.

Porsche Exclusive Manufaktur

Porsche Exclusive Manufaktur ja Porsche Classic uudistavat ja entisöivät ainutlaatuisia urheiluautoja yhdistämällä erittäin taitavaa ammattitaitoa ja huomiota yksityiskohtiin. Osana Co-Creation-strategiaansa urheiluautojen valmistaja tulkitsee uudelleen legendaarista Sonderwunsch-ohjelmaa 1970-luvun lopulta, mikä mahdollistaa yksilöllisten, ainutlaatuisten autojen suunnittelun – asiakkaan yhdessä luomia ja Porschen ammattimaisesti valmistamia.

Tämä palveluvalikoima kattaa yksittäisen asiakkaan väri- ja materiaalipyynnöt, jotka valmistaja tekee suoraan tehtaan tuotannossa sekä myöhemmät tehtaan tekemät uudelleenmuokkaukset sekä tehtaan tekemät kertaluonteiset muokkaukset sen jälkeen kun auto on toimitettu asiakkaalle. Factory Re-Commissioning -palvelussa kyse on yksittäisistä väreistä ja materiaaleista, kun taas Factory One-Off -palvelu on järjestelmällinen, uusi tekninen kehitys. Ajoneuvon iästä riippuen Porsche Exclusive Manufakturin tai Porsche Classicin tekniset asiantuntijat huolehtivat toteutuksesta.

Panamera Turbo Sonderwunsch luotiin Factory Re-Commissioning -prosessissa, jotta tämä menettely voitaisiin selventää varsinaisessa projektissa ja tehdä se yleensä mahdolliseksi. Asiakkaat voivat ottaa yhteyttä Sonderwunsch-tiimiin Exclusive Manufaktur -yksikössä Porsche Centerin kautta ja tilata Porschelta autonsa myöhemmän käyttöönoton. Auto kuljetetaan sitten valmistajalle, jossa se räätälöidään asiakkaan toiveiden mukaan. Markkinakohtaiset kuljetus- ja rekisteröintiehdot sovitaan jokaisen asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti.