Rajatun erän 911 Targa 4S Heritage Design Edition tekee kunniaa Porschen parhaille perinteille

Porsche esittelee ensimmäisen Heritage Design ‑mallinsa

Stuttgart. Porschen uuden Heritage Design ‑strategian esikoismalli on kehityksen huippua edustava 911, jossa on muotoilupiirteitä 50- ja 60-lukujen klassisista urheiluautoista. Erityisesti keräilijöille suunnatun neljän mallin sarjan avaavassa 911 Targa 4S Heritage Design  Edition ‑erikoismallissa ulkomuotoilun ja interiöörin klassiset piirteet yhdistyvät uusimpaan huipputeknologiaan tavalla, jonka vain Porsche Exclusive Manufaktur osaa. Uutuusmallin tilauskirjat on jo avattu, ja jälleenmyyntiliikkeisiin se saadaan syksystä 2020 alkaen. Tuotanto on rajattu 992 yksilöön mallisarjan sisäisen tunnusnumeron mukaisesti. Porsche esittelee uudessa erikoismallissa myös valikoituja sisätilojen elementtejä, jotka on pian mahdollista saada kaikkiin nykyisiin 911-malleihin Heritage Design ‑varustepaketin muodossa. Porsche Design on suunnitellut uutuusmallin ostajille myös erityisen rannekellon, jota valmistetaan auton tavoin vain rajallinen erä.

”Heritage Design ‑mallien on tarkoitus herättää mielleyhtymiä 1950-, 1960-, 1970- ja 1980-luvun klassikkoautoihin. Mikään yhtiö ei pysty välittämään näitä elementtejä nykypäivään yhtä hyvin kuin Porsche. Täytämme asiakkaidemme pitkäaikaiset toiveet ja luomme aivan uuden tuotelinjan, joka tuo tuotestrategiaamme uuden lifestyle-ulottuvuuden”, kertoo Porschen hallituksen puheenjohtaja Oliver Blume.

Ainutlaatuinen Cherry Metallic ‑väri ja neljä muuta valikoitua korivärivaihtoehtoa, kullanväriset logot ja korkealaatuinen valkoinen tarrakuviointi antavat 911 Targa 4S Heritage Designille autenttisen 1950-luvun ilmeen. Erityisen näyttävä on etupyöräkoteloiden piikkikuviointi, joka tuo mieleen Porschen moottoriurheiluhistorian varhaiset vuodet. Hienoihin yksityiskohtiin kuuluu myös moottoritilan säleikön Porsche Heritage ‑merkki. Se muistuttaa perinteistä Porsche 356 ‑kilpeä, joka myönnettiin tunnustuksena 100 000 ajokilometrin saavuttamisesta. Tämä laatusinetti koristaa modernin tulkinnan saaneena kaikkien neljän Porsche Heritage Design Edition ‑mallin takaosaa. Etupellin, ohjauspyörän keskiön, navansuojusten ja virta-avaimen Porsche-vaakuna vuodelta 1963 on toinen yhtymäkohta Porschen klassisiin malleihin. Vaakuna on kohokuvioitu myös istuinten pääntukiin ja avainpussiin, minkä lisäksi se löytyy 20/21-tuumaisista Carrera Exclusive Design ‑vakiovanteista ja retrohenkisistä mustista jarrusatuloista.

Uutuusmallin sisätilat henkivät nostalgiaa: ylellisen kaksisävyisen nahkaverhoilun päävärinä on Bordeaux'n punainen tai musta, joka on yhdistetty Atacama-beigeen. Istuin- ja oviverhoiluissa on hyödynnetty myös vakosamettia Porsche 356:n ja 50-luvun hengessä. Klassisesti muotoillut kierroslukumittari ja sekuntikello vihreine taustavalaistuksineen sekä rei’itetty, mikrokuitukankainen kattoverhoilu tehostavat tunteisiin vetoavaa vaikutelmaa. Jokaisen auton yksilöllinen mallinumero on merkitty kojelaudassa olevaan metallikilpeen.

Tekniikan osalta uusi erikoismalli perustuu juuri julkistettuun 992-sukupolven 911 Targaan, joten se on varustettu uusimmalla alustateknologialla ja kehityksen huippua edustavilla kuljettajaa avustavilla järjestelmillä ja tietoviihdetoiminnoilla. Voimanlähteenä toimii 450-hevosvoimainen kaksoisahdettu bokserimoottori, joka kahdeksanvaihteiseen kaksoiskytkinvaihteistoon ja Launch Control ‑järjestelmään yhdistettynä kiidättää 911 Targan 304 km/h:n huippunopeuteen ja nollasta sataan kilometriin tunnissa alle 3,6 sekunnissa.

Porsche Heritage Design ‑strategia: klassisen automuotoilun uusi tulkinta

Heritage Design Edition ‑mallit korostavat Porschen tuotestrategian uutta lifestyle-ulottuvuutta, jonka puitteissa ”Style Porsche” ‑muotoiluosasto ja Porsche Exclusive Manufaktur luovat moderneja tulkintoja 50–80-lukujen ikonisista 911-malleista ja niiden interiööreistä. 911 Speedsterin viime vuonna esitelty Heritage Design ‑paketti antoi esimakua tästä konseptista. Nyt Porsche lanseeraa tasaisin väliajoin neljä Heritage Design ‑erikoismallia.

911 Targa 4S Heritage Design Edition kronografi – autonsa näköinen

Porsche Design on suunnitellut korkealaatuisen rannekellon, joka on tarkoitettu yksinomaan 911 Targa 4S Heritage Design ‑erikoismallin omistajille. Elegantisti pelkistetyn kellon tuotantomäärä on rajattu auton tavoin vain 992 yksilöön. Kellon suunnittelijat ammensivat moniin yksityiskohtiin inspiraatiota legendaarisesta Porsche 356:stä ja ikonisesta Porsche 911 Targasta: esimerkiksi kellotaulu valkoisine sekuntiviisareineen ja fosforinvihreine renkaineen on saanut esikuvansa Porschen klassikkoautojen nopeus- ja kierroslukumittareista, Tunnit on puolestaan merkitty kellotauluun Porschelle tyypillisellä numeromuotoilulla. Aidosta verhoilunahasta valmistettuun hihnaan on kohokuvioitu ”911” tribuuttina Porschen ikoniselle urheiluautolle.

911 Targa 4S Heritage Design Edition: hinta alkaen 294 513,98 € (191 520 sis. alv + 102 993,98 € autovero) yhdistetty polttoaineenkulutus 10,4 litraa / 100 km, yhdistetyt CO2-päästöt 236 g/km.

911 Targa 4S Heritage Design Edition PDK: hinta alkaen 300 425,02 € (191 520 sis. alv + 108 905,02 € autovero) yhdistetty polttoaineenkulutus 10,7 litraa / 100 km, yhdistetyt CO2-päästöt 244 g/km.

WLTP-päästömittaustapa: Ilmoitettu arvioitu autovero on laskettu uuden päästömittaustavan (WLTP) mukaan mallin vakiovarusteilla. Osa lisävarusteista vaikuttaa auton CO2-päästöarvoon, polttoaineenkulutukseen sekä autoveron määrään. Lopullinen CO2 g/km, jonka perusteella autovero määräytyy ilmoitetaan autoyksilön vaatimuksenmukaisuustodistuksessa (COC-todistus). Lopullinen autovero määräytyy Verohallinnon tekemän autoveropäätöksen mukaan.

Lisätietoja sekä video- ja kuvamateriaalia on saatavissa Porschen uutishuoneesta osoitteesta newsroom.porsche.de

Lisätiedot:

Ben Bogdanoff