Uusi Porsche Taycan tekee vaikutuksen todellisella toimintamatkalla, joka on jopa 587 kilometriä

Pidempi toimintamatka, taloudellisuus ja lataussuorituskyky

Ensimmäiset testiajot esisarjan Porsche Taycanilla Los Angelesin ja San Diegon välillä osoittivat, että täyssähköisen urheiluauton uuden sukupolven toimintamatka on jopa 587 kilometriä. Taycanin pitkän matkan potentiaali on siis osoitettu näyttävästi. Käytännön testi suoritettiin tällä viikolla Yhdysvalloissa Interstate Highway 405:llä ja 5:llä.

Porsche lanseeraa pian kattavasti uusitutuneen Taycanin. Uudet malliversiot tarjoavat enemmän toimintamatkaa sekä lyhyempää ja tehokkaampaa latausta. Esisarjan testien aikana Los Angelesista San Diegoon ja takaisin esisarjan mallit osoittivat myös taloudellisuuden parantuneen entisestään.

Täyssähköiset urheiluautot ajoivat yhdellä akkulatauksella jopa 587 kilometriä yleisillä teillä. "Tämä viimeinen käytännön testi osoitti erityisen taloudellisen, suuriakkuisen Taycan-urheiluauton kokonaismatkaksi jopa 587 kilometriä", sanoo mallilinjan johtaja Kevin Giek. "Upea tulos. Etelä-Kaliforniassa ajettu toimintamatka osoitti vakuuttavasti, kuinka taloudellinen uusittu Taycan on. Keskitymme edelleen sähköisen liikkuvuuden "fast travel" -strategiaamme: lyhyet latauspysähdykset yhdistettynä suuriin todellisiin toimintamatkoihin taloudellisten voimalinjojen ansiosta."

Toimintamatkatesti suoritettiin jokapäiväisissä olosuhteissa. Kaksitoista kansainvälisen median edustajaa ajoi neljällä autolla kolmena päivänä Interstate Highway 405 ja 5 -tieosuuksilla Etelä-Kalifornian metropolien Los Angelesin ja San Diegon välillä. Tiimit ajoivat suurimmalla sallitulla 75 mph:n nopeudella, joka vastaa noin 120 km/h. Kaikki neljä testiautoa oli varustettu suuremmalla Performance Battery Plus -akulla.

Autot ladattiin Electrify America -latausasemalla Torrancessa/Los Angelesissa. Täällä Taycan osoitti yli 300 kW:n lataustehoa useiden minuuttien ajan ja pystyi lataamaan 10 prosentista 80 prosenttiin useita kertoja reilusti alle 20 minuutissa. Myös lataussuorituskyky, latausaika ja latauksen aloittamiseen kuluva aika paranivat huomattavasti tässä testissä.

Porsche on valmistanut lähes 150 000 Taycania tuotannon alusta lähtien. Mallin tärkeimmät yksittäiset markkinat ovat tällä hetkellä Yhdysvallat, Iso-Britannia, Saksa ja Kiina. Kattavasti uudistettu Taycan esitellään muutaman päivän kuluttua.