Elämyksiä ajamisen ympärille uusilla digitaalisilla palveluilla: Porsche @ Slush 2018

Porsche mukana Slushissa toisena vuonna peräkkäin

Porsche mukana Slushissa Helsingissä.

Porsche osallistuu toisena vuonna peräkkäin startup- ja teknologiatapahtuma Slushiin Helsingissä 4.-5.12. Tapahtumassa nähdään Porschen innovaatiotiimin asiantuntijoiden ja kumppaniyritysten sekä startupien puheenvuoroja sekä järjestetään workshopeja ja pitch-kilpailuja. Puheenvuorojen ja workshopien teemoina ovat mm. yhdistettävyys, design ja e-performance. Porschen visiossa tulevaisuuden urheiluautosta fyysinen auto on osa kokonaisvaltaista kokemusta, jossa Porsche-omistajan elämäntyyliä saumattomasti tukevat uudenlaiset palvelut ja teknologiat ovat keskeisessä roolissa. Porsche rakentaa ekosysteemiä kumppaniverkostoineen tunnistaakseen, ymmärtääkseen, ja testatakseen näitä teknologioita sekä liiketoimintamalleja.

Yhtenä maailman johtavista startup-tapahtumista Slush tarjoaa tähän erinomaisen alustan ja Porschen innovaatiotiimi onkin paikalla koko tapahtuman ajan ja tavattavissa Porschen osastolla. Tapahtuman alla Porsche on uuden 911-mallin ensiesittelyn yhteydessä lanseerannut kaksi uutta digitaalista palvelua.

Porsche tarjoaa elämyksiä myös auton ulkopuolella: Porsche 360+

Tulevaisuudessa erilaiset myös ajoneuvosta riippumattomat palvelut tulevat muodostamaan tärkeän osan Porsche-elämäntyyliä. Uuden 911-mallin ensiesittelyn yhteydessä Porsche on lanseerannut asiakkaidensa käyttöön uuden kokonaisvaltaisen digitaalisen assistenttipalvelun. Porsche 360+ -palvelu helpottaa asiakkaiden elämää ja tuo heidän ulottuvilleen ainutlaatuisia elämyksiä. Henkilökohtaiset assistentit ratkovat asiakkaiden pulmia ja pyyntöjä vuorokauden ympäri – olipa sitten kyse viime hetkellä ostettavasta lahjasta, räätälöidyistä matkasuunnitelmista tai lippujen hankkimisesta loppuunmyytyyn konserttiin. Vähän epätavallisemmatkin toiveet ovat toteutettavissa sertifioitujen yhteistyökumppanien avulla. Porsche 360+ ‑appi on saatavissa tällä hetkellä pilottiprojektina iOS-laitteisiin. Palvelu on aluksi rajattu vain Porsche 911:n omistajille 99 euron kuukausihintaan, mutta viime kädessä sen on tarkoitus tulla käyttöön muillekin kuin Porsche-omistajille.

”Porsche on synonyymi kiehtoville kokemuksille myös auton ulkopuolella. Haluamme, että Porsche 360+ tarjoaa asiakkaillemme unohtumattomia hetkiä ja säästää heidän kallista aikaansa. Tavoitteenamme on ottaa selville, mitä asiakkaamme tarvitsevat, ja täyttää heidän toiveensa”, kertoo Porsche Digitalin toimitusjohtaja Thilo Koslowski.

Porsche 360+ ‑apissa kaikki olennaiset tiedot kootaan erityisiin koontinäyttöihin, joten omia pyyntöjä ja lifestyle-assistentin antamia ehdotuksia on helppo seurata ja hallita. Lisäksi appi mahdollistaa yhteydenoton omaan henkilökohtaiseen assistenttiin pikaviestien, sähköpostin tai puhelimen välityksellä ja valokuvien lataamisen assistentin käyttöön. Porsche 360+:n inspiroiva tarjonta on jaettu erityisiin kategorioihin, kuten elämyksiin ja palveluihin, joihin kuuluu vaikkapa auton luksustason käsinpesu asiakkaan haluamassa paikassa. Porschen lifestyle-assistenttipalvelu tarjoaa myös räätälöityjä ravintola- ja matkaehdotuksia. Palvelun etuihin kuuluu lisäksi valikoitujen bisnestilojen, kuten lentokenttien konferenssihuoneiden, käyttömahdollisuus. Porsche 360+ on ladattavissa iOS-laitteisiin App Storesta.

Entistä enemmän ajonautintoa: Porsche Road Trip

Porsche on lanseerannut uuden 911-mallin esittelyn yhteydessä myös Porsche Road Trip -palvelun joka vastaa road trip -fanien tarpeisiin. “Tavoitteenamme on tukea tunteita herättäviä ajokokemuksia uusilla digitaalisilla palveluillamme. Porsche Road Trip -palvelun avulla autamme asiakkaitamme suunnittelemaan ja järjestämään ajomatkoja älykkäästi, tehden matkoista mahdollisimman kokemuksellisia ja mukavia," kommentoi Thilo Koslowski. Tarjolla on parhaita ajoreittejä ja mahdollisuus suunnitella eri pituisia matkoja alkaen puolen päivän mittaisista aina kaksipäiväisiin kokonaisuuksiin, joiden varrelta löytyvät sekä kauneimmat näköala- ja taukopaikat että kuratoidut ravintola- ja hotelliehdotukset yöpymisiä varten matkan varrella. Palvelu on tarjolla vapaasti iOS-laitteisiin App Storesta.

Valittuaan haluamansa reitin käyttäjä voi tehdä hotelli- ja ravintolavarauksia ehdotetuilta palveluntarjoajilta ja vahvistaa nämä kätevästi suoraan sovelluksessa. Suunnitellusta reitistä syntyy yksilöllinen matkasuunnitelma jonka käyttäjä voi tallentaa omalle Porsche ID:lleen kirjautumisen jälkeen. Ajomatkan aikana appiin integroitu navigointisovellus johdattaa läpi reitin. Tämän johdosta Porsche Road Trip -appia voi käyttää kaikkien automallien kanssa Porsche-klassikot mukaan lukien. Porsche Road Trip löytyy jatkossa myös suoraan auton tietoviihdejärjestelmästä (PCM) alkaen keväällä 2019 uuden 911-mallin myötä.

Alkuun Porsche Road Trip sisältää reittejä Saksan, Itävallan ja Sveitsin lisäksi USA:ssa. Jatkossa palvelu laajenee myös muihin maihin. Palvelun reittigeneraattorilla voi myös luoda omia ajolenkkejä spontaanisti, jolloin ilmansuunnan ja matkan pituuden valinnan jälkeen algoritmi laskee optimaalisen reitin valitusta lähtöpaikasta.

Kuvia on saatavilla Porsche Newsroom -palvelusta (https://newsroom.porsche.com) ja Porschen lehdistötietokannasta (https://presse.porsche.de)

ben.bogdanoff@porsche.fi /+358400911467

Avainsanat: