Pohjoismaiden ensimmäinen Porsche Center uusimmalla myymäläkonseptilla: Porsche Center Espoo on nyt avattu

Porsche Finlandin verkosto laajenee kokemuksellisella myymäläkonseptilla

Espoon Friisilään Piispantilantielle on avattu Suomen neljäs Porsche Center, joka on samalla Pohjoismaiden ensimmäinen Destination Porsche -myymäläkonseptilla varustettu myymälä. Konseptissa keskeistä on kokemuksellisuus, monikäyttöisyys ja digitaalisuus.

Espoon uudella toimipisteellä on suuri merkitys liiketoiminnallemme, se vastaa Porschen pääkaupunkiseudun kasvaneeseen kysyntään niin automyynnin kuin huollon palveluille. Porsche Center Espoota suunnitellessamme olemme kiinnittäneet erityistä huomiota korkeatasoisen asiakaskokemuksen mahdollistamiseen, kertoo Porsche Finlandin toimitusjohtaja Arto Manninen.

Tilaa unelmien urheiluautoille

Suomen suurimman Porsche Centerin liki 1000 m2 kokoinen myymälätila tarjoaa erinomaiset puitteet autojen myyntinäyttelylle, jossa viihtyy pitempäänkin. Konseptiin kuuluvat erityinen Highlight-alue, jonka kokemuksellisuutta on tehostettu suurella, liki viisi metriä leveällä ja kolme metriä korkealla korkearesoluutioisella näyttöpinnalla, sekä merkin täyssähkö- ja hybridimalliston esittelyyn räätälöity E-Performance -alue. Viihtymistä edesauttavat myös laajan oheistuotevalikoiman omaava Porsche Driver’s Selection shop sekä Porscheplatz -kahvila erikoiskahveineen.

Mallistoa on mahdollista tuoda esille myyntinäyttelyssä huomattavasti aiempaa laajemmin. Lisäksi uudet digitaaliset työvälineet parantavat asiakkaan kokemusta esimerkiksi uuden auton konfiguroinnissa yhdessä myyntineuvojan kanssa. Koko myymälätila on yleisestikin erittäin viihtyisä. Tauko arkeen cappuccinon kanssa Porscheplatz -kahvilassa sähköauton latauksen yhteydessä tarjonnee varmasti miellyttävän hetken asiakkaillemme, kommentoi myyntijohtaja Jan Matzke Porsche Finlandilta.

Yksilöllistä konsultointia ja digitaalista konfigurointia

Uuteen Destination Porsche -konseptiin kuuluu olennaisena osana personoitu kokemus asioinnista myynnin sekä huollon palveluiden suhteen. Myyntineuvojien toimistoista löytyvät suuret konfiguraattorinäytöt nostavat yksilöllisen konsultaation Porschen malliston lukuisiin personointimahdollisuuksiin uudelle tasolle. Fitting Lounge -neuvottelutilassa on laaja valikoima fyysisiä näytteitä vaihtoehdoista niin ulkovärien kuin sisustankin suhteen, sekä suuri kosketusnäyttö konfiguraation mallintamiseen.

Edistyksellinen sähköautojen latausinfra uusiutuvalla energialla

Alkuvuodesta markkinoille tulleen Taycanin myötä Porschen täyssähköautoihin laajentuneen malliston lataustarpeet on huomioitu kattavasti: Suomen ensimmäiset Porsche Turbo Charger -laturit on juuri otettu käyttöön Porsche Center Espoossa. Porschen suunnittelemat suurteholaturit mahdollistavat 800 voltin järjestelmällä varustetun Porsche Taycan -täyssähköauton akuston lataamisen jopa 270 kW:n teholla. Optimiolosuhteissa voidaan saavuttaa jopa 100 km WLTP-mittaustavan mukainen toimintamatka vain 6 minuutin latausajalla. Kahden Porsche Turbo Charger -suurteholaturin lisäksi tarjolla on neljä 22 kilowatin tehoista vaihtovirtalatauspistettä. Kuten muillakin Keskon verkkoon kuuluvilla latausasemilla, Porsche Center Espoossa käytettävä sähkö on puhtaasti uusiutuvaa energiaa.

Porsche-omistajille latauspisteiden käyttö on toistaiseksi veloituksetonta. Jatkossakin he tulevat nauttimaan täyssähkö- ja hybridiautojen latauspalveluista muita edullisemmin. Porsche Finland tarjoaa myös muille yksityisasiakkaille veloituksettoman sähköauton latauksen huhtikuun loppuun asti Porsche Center Espoossa, myyntikonsultaation tai huoltokäynnin yhteydessä.

Modernit työkalut sähköiseen tulevaisuuteen ja kaksinkertainen kapasiteetti huoltoon

Porsche Center Espoon myötä pääkaupunkiseudun virallisen Porsche huollon kapasiteetti kaksinkertaistuu. Porsche Finlandin jälkimarkkinointijohtajan Arto Koljosen mukaan Porsche Center Espoossa ollaan valmistauduttu sähköiseen tulevaisuuteen huomioiden yhtä lailla merkin klassikot, joista huolehtiminen on vähintäänkin yhtä tärkeää.

Porsche-huollossa tarvitaan poikkeuksellisen laajaa ammattitaitoa. Kaikista merkin 70-vuotisen historian aikana valmistetuista Porscheista jopa 70 % on edelleen tieliikennekäytössä, ja klassikkoautojen huoltaminen edellyttää merkin mallihistorian syvää tuntemusta. Nykymalliston täyssähköautot ja ladattavat hybridit taasen edellyttävät omanlaistaan erikoisosaamista, esimerkiksi korkeajänniteakkuja voi huoltaa vain tähän koulutettu ja sertifioitu spesialisti. Lisäksi monien työvaiheiden suorittaminen edellyttää vain niihin suunniteltujen erikoistyökalujen käyttöä. Oman organisaation osaamisen jatkuvan kehittämisen lisäksi suorat viestikanavat ja vahva yhteistyö Porschen tehtaan kanssa ovat onnistumisen edellytyksiä.

Olemme hankkineet viimeisimmät työvälineet ja satsanneet huollon tiimin kehitystyöhön pitkäjänteisesti. Olemme tehneet rekrytointi- ja koulutustyötä jo vuoden ajan ennen avajaisia varmistaaksemme että osaaminen on oikealla tasolla, ja voimme taata Porschen standardien mukaisen laadun kaikilta osin huollon palveluissa,  Koljonen summaa.

Porsche Center Espoo palvelee normaalien aukioloaikojen mukaisesti myös etäyhteyksin

Koronavirustilanteen johdosta Porsche Center Espoon avajaisjuhlallisuudet siirtyvät myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan. Sekä automyynti että huolto palvelevat normaalien aukioloaikojen mukaisesti, ja mahdollisimman monipuolisesti myös etäyhteyksin. Kuten kaikissa muissakin Porsche Centereissä, teemme kaikkemme jotta asiakaskokemus säilyy mahdollisimman korketasoisena myös näin poikkeustilanteessa.

Järjestämme medioille yksittäin Porsche Center Espoon esittelyn yhteydessä mahdollisuuksia johdon haastatteluihin, malliston koeajoihin sekä tutustumisia Porsche Turbo Charging -suurteholataukseen.

Lisätietoja: