Porsche juhlistaa uuden Taycan Cross Turismon lanseerausta äärioloissa kuvatulla drone-videolla

Johnny FPV ja Taycan Cross Turismo tarjoavat matkan äärirajoille.

Dubai. Porsche Middle East and Africa FZE juhlistaa uuden, täyssähköisen Taycan Cross Turismon lanseerausta upealla videolla, jossa monikäyttöisen urheiluauton suorituskyvyn rajoja koetellaan kahta eri ääripäätä edustavissa ilmasto-oloissa. Minkään automerkin kampanjavideota ei ole kuvattu aikaisemmin FPV dronen avulla näin haastavissa olosuhteissa.

Drive2Extremes-nimen saaneen videon näyttämönä on kaksi samanlaista rataa – toinen Liwan autiomaassa Emiraateissa ja toinen järven jäällä Levillä. Katsojan vie huimalle visuaaliselle matkalle näihin maisemiin FPV-lennättäjien maailman huippunimiin lukeutuva Johnny Schaer, joka tunnetaan drone-yhteisössä paremmin nimellä ”Johnny FPV”.

Uraauurtava video korostaa maailman ensimmäisen sähkökäyttöisen CUV-crossoverin ominaisluonnetta tarjoamalla näyttäviä ajosuorituksia ja henkeäsalpaavia maisemia.

Projektin visuaalisen näyttävyyden taustalla on ainutlaatuinen yhdistelmä nuorta lahjakkuutta: drone-velho Johnny Schaerin ja Emmy-palkitun ohjaajan Nicholas Schrunkin kyvyt yhdistyvät saumattomasti suomalaisen rata-autoilijan ja Porschen ajokouluttajan Jukka Honkavuoren ajotaitoihin Levin purevassa pakkasessa ja Liwan hohkaavassa kuumuudessa.

Porsche Middle East and Africa FZE:n pääjohtaja tri Manfred Braeunl kommentoi uuden Taycan Cross Turismon lanseerausvideota seuraavasti: ”Innovatiivinen ja jännittävä uusi Taycan Cross Turismo pursuaa Porschen DNA:ta sekä seikkailullista ja aktiivista elämänasennetta. Tämän huippuluokan videon avulla haluamme korostaa Taycan Cross Turismon monikäyttöisyyttä ja kestävyyttä sekä sen soveltuvuutta luovaan, kunnianhimoiseen ja yksilölliseen elämäntapaan.”

Porsche Middle East and Africa FZE:n markkinointijohtaja Markus Peter lisää: ”Tekemällä yhteistyötä innovatiivisten sisällöntuottajien kanssa voimme esitellä autoa uusista näkökulmista, herättää ihmisten uteliaisuuden ja lisätä siten tietoisuutta sähköautoistamme.”

Maastokelpoisuutensa, vertaansa vailla olevan suorituskyvyn sekä Porschelle ominaisten mukavuuden ja innovatiivisen muotoilun ansiosta Taycan Cross Turismo on poikkeuksellisen monipuolinen sähköurheiluauto. Taycan Cross Turismo on saatavissa neljänä eri versiona. Kaikissa on vakiovarusteena 93,4 kWh:n Performance Battery Plus ‑akku, joka mahdollistaa jopa 456 kilometrin toimintamatkan yhdellä latauksella.

Taycan 4 Cross Turismo -perusmalli tarjoaa 476 hv:n (350 kW) huipputehon, kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 5,1 sekunnissa ja saavuttaa 220 km/h:n huippunopeuden. Taycan 4S Cross Turismo sekä Taycan Turbo Cross Turismo  parantavat näitä lukuja entisestään. Malliston huipulla on Turbo S -versio, jonka huipputeho on peräti 761 hv (560 kW), kiihtyvyys 0–100 km/h vain 2,9 s ja huippunopeus 250 km/h.

Uutuusmalleissa on kaikki Taycan-urheilusedanin vahvuudet, kuten 800 voltin sähköjärjestelmä, taka-akselille asennettu kaksinopeuksinen automaattivaihteisto ja jopa 265 kW:n talteenottoteho.

Uudet Cross Turismo -mallit tarjoavat myös entistä enemmän päätilaa takamatkustajille sekä yli 1 200 litraa vetävän tavaratilan, joka on helppo lastata suuren takaluukun ansiosta. Alusta on uudistettu, ja neliveto ja korkeussäädettävä ilmajousitus ovat vakiovarusteita.

Luonteenomaisia muotoilupiirteitä ovat erityisesti suunnitellut pyöräkoteloiden reunalistat, helmalistat edessä ja takana sekä kylkilistat. Lisävarusteena saatava Off-Road Design -paketti korottaa maavaraa 30 millimetrillä, joten Cross Turismo pärjää tarvittaessa myös vaativammassa maastossa. Vakiovarusteluun kuuluva Gravel Mode ‑ajotila parantaa ajo-ominaisuuksia päällystämättömillä teillä.

Manfred Braeunl on vakuuttunut siitä, että uusi Taycan Cross Turismo vahvistaa Porschen mallivalikoimaa merkittävällä tavalla: ”Taycan-mallien kysyntä on ollut vahvaa alueellamme. Uskomme, että ainutlaatuinen, seikkailuhenkinen Cross Turismo lisää sitä entisestään ja tukee siten osaltaan Porschen matkaa ympäristön kannalta kestävää autoilua kohti.”

Drive2Extremes-video julkaistaan Porschen virallisella YouTube-kanavalla ja Porschen uutishuoneessa. Lähiaikoina tullaan julkaisemaan myös sarja kampanjavideon tekemistä ja taustoja esitteleviä videoita, joiden kautta yleisö pääsee tutustumaan videon erikoislaatuiseen tuotantoprosessiin.

Kaikki Drive2Extremes-videon tuotannosta aiheutuneet CO2-päästöt kompensoitiin. Yhteistyökumppanina päästöjen kompensoinnissa oli ALLCOT, kasvihuonepäästöjen vähentämiseen ja ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun keskittyvien aloitteiden parissa toimiva projektinhallintayritys.

Lisätietoja sekä video- ja kuvamateriaalia on saatavissa Porschen uutishuoneesta osoitteesta newsroom.porsche.com

Saat myyntihintaa, mallikohtaisia ominaisuuksia ja paikallista saatavuutta koskevia tietoja lähimmästä Porsche Center -liikkeestä.

Polttoaineenkulutus ja CO2-päästöarvot on mitattu uuden WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) ‑menetelmän mukaisesti.

Taycan 4 Cross Turismon yhdistetty sähkönkulutus 22,4 kWh/100 km, Co2-päästö 0g/km. Autoverolliset hinnat alkaen 101 068,26 €.

Marie Orre
Markkinointi ja viestintä